M
Macke
Snart kommer våran lilla valp hem, av rasen Chinese crested (nakenhund). Som givertvis behöver kläder. Söker därför någon som har mönster eller vet var jag ska söka. Letar oxå efter snygga uppsydda kläder. / Linda
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Macke skrev:Snart kommer våran lilla valp hem, av rasen Chinese crested (nakenhund). Som givertvis behöver kläder. Söker därför någon som har mönster eller vet var jag ska söka. Letar oxå efter snygga uppsydda kläder. / Linda
martha skrev:Men Guuud va eländiga dom såg ut vovvarna....
ärligt talat(fortsätter bara allmänt) hundar som behöver täcken.....borde man inte sätta in åtgärden på tassarna också/istället??? eller tänker jag helt galet???
prinsessfeminist skrev:jo - du har nog en poäng där...
Jag har täcke (med fuskpäls på insidan och galon på utsidan) till min lilla hund när det är blött och rått ute. Men det beror på att hans hår på bröstkorgen är mjukt och tunt. Han är såpass liten att bröstkorgen blir blöt bara han går i lite högre gräs. När han blir blöt så fryser han verkligen.
Men jag vet inte med de där stora hundarna, visst borde de klara kyla, men kanske har man täcket på dem när de sitter still? Men om de sitter still en längre tid när det är kallt så borde de ha sockar också, kan man tycka...
Hästar har ju också täcken på sig, även om de inte ens är klippta... (och då kan de ofta röra sig fritt ändå) - så tja... jag gissar att det är lite allmän fåfänga också.
Man vill helt enkelt "klä upp" sin hund, precis som vissa hästägare vill pynta sina hästar!
martha skrev:Fast hästar svettas ju genom huden, det gör inte hundar, dom svettas ju genom tassar, nos o tunga.....i om att dom reglerar värmen genon bl a tassar så borde dom ju göra det med kyla också då????