Mönster till hundkläder

M

Macke

Snart kommer våran lilla valp hem, av rasen Chinese crested (nakenhund). Som givertvis behöver kläder. Söker därför någon som har mönster eller vet var jag ska söka. Letar oxå efter snygga uppsydda kläder. / Linda

Sv: Mönster till hundkläder

Det lättaste är att köpa ett täcke som sitter snyggt på hunden och sedan utav det göra ett mönster och sy själv.

En kompis som har en JR sydde täcken med märken på ( Nike m.f ) riktigt snyggt

Macke skrev:
Snart kommer våran lilla valp hem, av rasen Chinese crested (nakenhund). Som givertvis behöver kläder. Söker därför någon som har mönster eller vet var jag ska söka. Letar oxå efter snygga uppsydda kläder. / Linda

Här hittade jag ett mönster! :)

Miss Alice hemsida

har ej testat själv, men bilden ser överskådlig ut!

Ytterligare tips!

tips och råd

Lycka till!

Senast ändrad:

Men Guuud va eländiga dom såg ut vovvarna....

ärligt talat(fortsätter bara allmänt) hundar som behöver täcken.....borde man inte sätta in åtgärden på tassarna också/istället??? eller tänker jag helt galet???

Jag tycker du tänker helt rätt. Framförallt vid snö.
Men just en CCD som behöver nån tröja, har päls på tassarna (rätta mej om jag har fel). Så några sockor borde inte behövas lite tidigt som en tröja.

Visst behöver han kanske sockar oxå så småningom, men i dagsläget behövs varma valpkläder då vädret inte blir bättre på ett tag. Sover och äter mest hela tiden, men behöver ut och kissa oxå. Pyjamas är oxå bra för att hålla värmen. / Linda.

martha skrev:
Men Guuud va eländiga dom såg ut vovvarna....

ärligt talat(fortsätter bara allmänt) hundar som behöver täcken.....borde man inte sätta in åtgärden på tassarna också/istället??? eller tänker jag helt galet???

jo - du har nog en poäng där... :crazy:

Jag har täcke (med fuskpäls på insidan och galon på utsidan) till min lilla hund när det är blött och rått ute. Men det beror på att hans hår på bröstkorgen är mjukt och tunt. Han är såpass liten att bröstkorgen blir blöt bara han går i lite högre gräs. När han blir blöt så fryser han verkligen.

Men jag vet inte med de där stora hundarna, visst borde de klara kyla, men kanske har man täcket på dem när de sitter still? Men om de sitter still en längre tid när det är kallt så borde de ha sockar också, kan man tycka...

Hästar har ju också täcken på sig, även om de inte ens är klippta... :crazy: (och då kan de ofta röra sig fritt ändå) - så tja... jag gissar att det är lite allmän fåfänga också.

Man vill helt enkelt "klä upp" sin hund, precis som vissa hästägare vill pynta sina hästar! :D

prinsessfeminist skrev:
jo - du har nog en poäng där... :crazy:

Jag har täcke (med fuskpäls på insidan och galon på utsidan) till min lilla hund när det är blött och rått ute. Men det beror på att hans hår på bröstkorgen är mjukt och tunt. Han är såpass liten att bröstkorgen blir blöt bara han går i lite högre gräs. När han blir blöt så fryser han verkligen.

Men jag vet inte med de där stora hundarna, visst borde de klara kyla, men kanske har man täcket på dem när de sitter still? Men om de sitter still en längre tid när det är kallt så borde de ha sockar också, kan man tycka...

Hästar har ju också täcken på sig, även om de inte ens är klippta... :crazy: (och då kan de ofta röra sig fritt ändå) - så tja... jag gissar att det är lite allmän fåfänga också.

Man vill helt enkelt "klä upp" sin hund, precis som vissa hästägare vill pynta sina hästar! :D

Min vovve ( schnauzer ) får bära täcke när det är ritkigt snusk väder
( -20 och blåser nordan med nederbörd ) Om han är nyklippt.

Eftersom han inte trimmas utan klipps med maskin så försvinner hans naturliga skydd, när han är långhårig klarar han det mesta.

Men som nyklippt fryser han jätte lätt och blir sjuk

Jag har aldrig täcken. Dock sockar om det är kallare än -25 grader. Dvs... Två gånger per år kanske...

Fast hästar svettas ju genom huden, det gör inte hundar, dom svettas ju genom tassar, nos o tunga.....i om att dom reglerar värmen genon bl a tassar så borde dom ju göra det med kyla också då????

martha skrev:
Fast hästar svettas ju genom huden, det gör inte hundar, dom svettas ju genom tassar, nos o tunga.....i om att dom reglerar värmen genon bl a tassar så borde dom ju göra det med kyla också då????

Men det där stämmer inte... *funderar*

Hade inte pälsen haft någon betydelse så skulle ju inte tunnhåriga/korthåriga hundar frysa?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
925
Senast: inverterad
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 498
Senast: Ragdoll
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 952
Senast: valpköpare
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
6 581
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka