moms på ett arbete??

H

Havregryn

Om jag nu minns rätt är väl momsen 6 % på lektioner vad är då momsen för en urmockad box? borde inte den gå under samma moms som ridlektion?

eller är jag helt ute och cyklar

Sv: moms på ett arbete??

Momsen (mervärdesskatten) är 6% bara för viss idrottsverksamhet. Den låga skatten ska nog ses som ett undantag från den "vanliga" momsen som är 25%. All ridning är inte förknippad med den lägre momsen, skatteverket anger exempelvis följande undantag:

"Skattesatsen är 25 % för verksamheter som har annat syfte än motion eller tävling. Som exempel kan nämnas babysim, vattenlek för barn, besök på äventyrsbad, ponnyridning på nöjesfält, biljard på restaurang och go-cartåkning på tivoli."

Mockning av stall är en typisk tjänst (25% moms).

Senast ändrad:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Blev detta korrekt: Jag (har enskild firma) skickade en faktura på ett arvode. Köparen (ett AB) sa åt mig att lägga 25% moms på...
Svar
7
· Visningar
694
Senast: MiaMia
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 563
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 098
Senast: Lavinia
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 923
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar