citron

Trådstartare
Valpen har ju fått diagnosen panostit(växtvärk) och har ätit en tiodagarskur Rimadyl och var fortfarande halt så vetten skrev ut en till.Nu har den lilla juvelen fått för sig att om han inte får gå skapliga promenader så kissar han inne massor men har får ondare av att gå skapliga promenader trots medicinen så vad gör man?Att han aktiveras inne har ingen ingen betydelse får han inte gå en prommis på 20-30 minuter minst två gånger om dagen så kissar han helt sonika inne.Han är iofs inte rumsren men skilladen med promenaderna och utan promenaderna är enorm.Det är just nu inte särskilt roligt att ha hund.Han blir snart sex månader och har både panostit och demodex HURRA vad kul det är just nu INTE.

Tips på aktivering önskas för har börjar idetorkan infinna sig

God Jul önskar Citron
 
Sv: Moment 22

Vet inte vad det är för ras vi talar om ... men det kan ju kvitta.

Ta ut hunden 20-30 minuter.... men gå inte hela tiden. Du kan ju promenera sakta i 20-30 minuter och ändå inte röra dig längre än max ett par hundra meter.

Flytta ut aktiviteterna.... samma övningar som du gör inne skall du göra utomhus i stället. Var mycket tydlig med att visa hunden att inne vilar man..... När man vilat klart går man ut och kissar och aktiverar sig. När man sen är klar ute så går man in och vilar sig.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har ett problem och slut på idéer så jag behöver hjälp! :bow: Min lancashire heeler är nu 2 år fyllda och trots den sega starten...
2 3
Svar
40
· Visningar
10 220

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp