Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur hade ni agerat om ni känner någon vars barn har omfattande problem med mollusker. Skulle ni ses som vanligt trots risken för ert barn att bli smittat, eller skulle ni avstå? Skulle det vara skillnad i hur ni agerade om barnen var släkt?
Eftersom det är helt ofarligt skulle jag låta barnen leka som vanligt.
Vårtor smittar ju också, och kan se illa ut, men man kan väl inte hindra barn att träffas för det heller?
Jag har sett ett par barn med ett stort antal mollusker, men jag vet inte ett enda fall där barnen smittat vidare.
* Jenny *
Det jag funderar på är om inte "lidandet" kanske är större än förlusten i att inte umgås? Förutom att det ser bedrövligt ut så verkar det kunna vara jobbigt för barnet OM det blir omfattande (någon enstaka mollusk må väl vara hänt).
Problemet är att det lätt kan pågå 1,5 år
När jag googlade lite tyckte jag mig läsa att var och varannan har haft mollusker i förskoleåldern, men kan det verkligen vara sant? Tycker aldrig jag har hört talas om någon och jag har heller aldrig sett något barn med.
Från det sjuka barnets perspektiv förstår jag att man självklart måste leva som vanligt för man kan ju inte direkt isolera sig ett år eller mer, men som frisk tycker jag inte alls det känns självklart att umgås med ett sjukt barn (undantagsvis om ALLA barn ändå får det förr eller senare).
Det fall jag syftar på är synnerligen omfattande med åtminstone 100 mollusker varav flera savar. Inget jag önskar någon alltså.