Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mina har alltid tillgång på halm, eftersom de dessutom är lite sommarrunda (förvisso inte så mycket). Så skadar det inte att de kan äta gammalt gräs innan det blir kallt.Mina tjockisar lever hela hösten på övervuxet gräs och lite proteintillskott. Det "döda" gräset är inte lika frostkänsligt som det gröna om man ska gå efter mankammen på min senior. De går på lösdrift och har förutom gräset alltid halm.
@Pilot gammalt övervuxet visset gräs har aldrig varit ett hot /fara gällande det du är rädd för ?
Nej.
Jag skrev det dock då många inte tänker på att det återväxer fortfarande, och DET gräset
(om hon släpper nu och dom betar av) är fortfarande frostkänsligt.
Jag räknar med att min nya hage håller i två veckor.jag har släppt mina i en övervuxen hage nu, tänkte att det skulle räcka över vintern så de har ngt att pilla med, och minska risken för att hagen ska bli upptrampad så fort det regnar.
men gräset försvann fort , så fram tills att det blir mer skitväder så får den hagen sparas. men kommer spara den hela nästa sommar också så den kan växa och bli starkare i rötterna.
har inte så mycket hagar vilket gör att de blir väldigt mycket ner betade oavsett hur jag varierar dem :/.