Mötesplats i Stockholm? Hjälp!

På 80-talet och början på 90-talet transporterades hästar från Island i öppna eller slutna containrar på containerfartyg från Island. Resan kunde ta upp till 11 dagar eftersom man besökte flera hamnar i Europa innan man kom till Varbergs hamn. Hörde faktiskt aldrig talas om att någon förlorade en häst i transportsjuka. Något enstaka benbrott dock.
 
@Líf Men har de inte större möjligheter till att röra sig då? Kanske finns en anledning att det inte går till på det sättet idag.
Vet att det finns en finsk ryttare som åker 40 h (?) färja från Finland till Sverige för tävling men det är som sagt något jag absolut aldrig skulle göra eller rekommendera någon.
 
@svea sorry, det var kanske resorna direkt till tyskland/polen som var så långa :)

Uttryckte mig kanske lite klumpigt igår kväll. Vet inte om hen gör detta längre eller exakt vilken sträcka. Poängen var att vissa är bekväma med sådana långa resor och är förberedda för att hantera om hästen blir sjuk. Jag tycker det är alldeles för riskabelt.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Fritid Ska till Stockholm och turista fem dagar i augusti. Hallwylska, Nordiska museet, Gripsholms slott, och Livrustkammaren har jag redan...
2
Svar
39
· Visningar
1 162
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 101
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Vi är en familj med dotter som vill tävla inom hoppning som slås utav kostnaderna för att ha häst i Stockholmsområdet. Vi två...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 145
Senast: SiZo
·
Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
1 043
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp