Mönster på bebiskläder

Ishtar

Trådstartare
Hej!

Jag tänkte sy ett bebisplagg till min brorsas tjej i julklapp, de ska få sitt första barn i slutet på april. :) Bra när man har lite pengar, men ändå uppskattat och kul att få. Det kommer naturligtvis blir nåt som inte finns att köpa i affär. Nån som har tips var man hittar bra mönster? Hade tänkt mig nåt enkelt som passar på en riktigt liten bäbis. Alltså inte klänning osv, vet ju heller inte vad det blir som kommer ut.

Mvh Ishtar

Ps. brorsan ska få en dyrare present, så därför får flickvännen plagget. Om jag nu inte blir peppad och syr många plagg - kanske en hel kollektion i samma stil! :eek:
 
Sv: Mönster på bebiskläder

Tusen tack, ska se om jag får tag i bebiskläder och se hur stora bitarna ska vara. Sen är det väl bara att hitta tyg då!

Mvh Ishtar
 
Sv: Mönster på bebiskläder

man kan låna tidiningen Ottobre på biblioteket och de har mönster...
 
Sv: Mönster på bebiskläder

Aha, biblioteket! Kanon! Jag hade nästan glömt att de fanns, där finns alltså mönster i realstorlek så att säga? Då går ju garanterat de klippta bitarna att sy ihop också och det är ju en fördel. :D Nu ska jag googla vart skjutsiken närmsta bibbla till mitt jobb här mitt i Sthlm ligger. Ottobre lånat blir det! :bump:
 
Sv: Mönster på bebiskläder

ja det följer med mönsterark i "realstorlek" i olika storlekar som man får rita av ... biblioteket är super för de tidningarna kostar multimum...
 
Sv: Mönster på bebiskläder

Jag gick till Stockholms Stadsbibliotek, dom av nån borde ha tänkte jag. De letade och letade, var inne på tidningens hemsida, letade vidare men hittade den inte på något bibliotek i stan. Hittade att Pressbyrån säljer den. Knatade över till ett som låg nära som skulle ha den, hoppades att det aktuella numret skulle ha passande mönster. Massa tidningar, ingen Ottobre. :cry:

Jag köper nog en begagnad bärsjal istället, det här verkar helt enkelt inte vara meningen! :smirk:
 
Sv: Mönster på bebiskläder

hmmm vårt "lilla" bibliotek här i Sala har ju den... så skumt... men fanns det ingen annan "handarbetstidning" då?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp