Moe Odin -den perfekta, kompletta travhästen?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Rikkan
  • Startdatum Startdatum
Sv: Moe Odin -den perfekta, kompletta travhästen?

Men, är det på någon hemsida bilden finns? Isåfall kanske du kan lägga ut adressen här...för jag vill också se :banana:

nej, det spelar ingen roll bara dom är bredare bak.....

Kolla in småglinen till salu under "SALG"
http://www.spangberg.no/sider/salg.htm

200.000 för Spang To Jo.

Det gäller att ta fram den där plånboken med gummisnodden runt (stor som en ryggsäck) ifall man ska ha råd med sånna dyrgripar...

Senast ändrad av en moderator:

Bodbäckspålle skrev:
Hon är absolut inte bred någonstans...ser snarare ut som ett staket...men jag jämför kanske lite väl mycket med pålle :rofl: ska se om jag hittar någon bild framifrån :d
Ser inte ut att vara bredare än min, som blev "Best in Show" och Klass 1 sto när hon var ung!
Bild där det syns lite iaf

Hon så smal ut, iaf mellan frambenen. ;) Men det är lite av en träningsfråga, det där med att dom är så grymt trånga fram, eftersom det går att muskla dom så att do blir bredare om dom är så trånga att dom står på sina egen hovar, för det har jag gjort med Flingan.

Vad är det för stam på henne? *nyfiken*

Näe, men nu tränas hon för fullt för fösta gången på flera år och känns så fin att jag nästar grinar när jag kör henne. Det är en helt underbar känsla!
8 år och äntligen 'körbar' efter 10 sorger och 25 bedrövelser. Hon har lessnat på å va' morsa och vill nu träna för hela slanten.
Hoppas bara alla gamla skador håller ihop, så att hon får chansen att visa hur fin hon är....hon är typ _jätte_ bred i framstället.

När jag var yngre fick jag höra att det var bra om de var breda fram...för då hade de plats för lungor och sådant :smirk:

Pålle själv var jättebred när han tävlade (han fick ha specialsydda täcken ibland...för de räckte inte runt bringan ;) )...inte riktigt lika bred nu...men fortfarande bred (men nu fungerar det med alla vanliga täcken :D )...och han breddar något kopiöst då man kör honom...

breda fram kan dom ju vara, men det är inte så bra om dom är breda mellan frambenen om dom inte breddar mycket bak också, eller är extremt långa så dom kommer undan....
det säger sig ju själv tycker jag...

jag är inte så inne i nordis aveln numera men förr så hade dom ju ganska trånga baksteg, numera har väl iallafall eliten lite mer power i bakkärran....det är väl därför dom travar så rent och inte skuttar omkring för att komma "undan"

Pålle-> Ja, det där med lungor har jag också hört massor med gånger...*hihi*

Det är ganska stor skillnad på dagens häst och hur den var förr. Men mycket av det beror kanske på träningen och att dom med ett flexiblare bäcken (varmblodsliknande) har avlats vidare på?

Min har tur eftersom hon är lååång, så hon kan vara bred fram och har i perioder breddat, men är ekonomisk och går på linje (som pappa).
MEN jag har verkligen undrat om hennes extrema bredhet fram DELVIS beror på effekterna av skadan som hon fick som unghäst (när hon fastnade i taggtråden och slet av böjsenan.)
Hon stod ju och avlastade i en märklig ställning och var sned som en ostkrok när jag fann henne.

Eller så får man som jag svetsa dit spång på sko med jättelånga traktarmar... :angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka