Moe Odin -den perfekta, kompletta travhästen?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Rikkan
  • Startdatum Startdatum
R

Rikkan

Jag måste bara säga att jag aldrig sett en kalllbodstrvare så spänstig och fin som Moe Odin var på V75 i går, trots att banan var under kritik.
Vilken häst!
Jag har tidigare hållit Spikeld som bästa kallblod och den smidigaste hästen, men detta vara l å å å å å å n g t mer fantastiskt att skåda.

Blev han med denna uppvisning den nya kungen?

I mina ögon så blev han det. Och det jag upplevde mer positivt var faktiskt tränaren som framhöll att det var hästen som bestämmer när nästa start blir, till skillnad från JOP som envetet berkäftade att 'han är ute på banan igen vid påsk' -där var det inte snack om vad hästen faktiskt kan prestera (utan en helt annan motivation).

Sv: Moe Odin -den perfekta, kompletta travhästen?

F-N så synd att jag missade V-75 igår...hade gärna sett honom om han nu var så fin som du säger :d :)

Jag svär fortfarande att märrn inte tog sig med Odin ifjol. Men sånt är livet. Springer runt en åring i hagen som ser ut som en levande gummiboll, kanonfin, skulle inte tackat nej till fler av den varianten.

Hade han inte fått skadeproblem, så hade det här för länge sedan varit den blivande kungen, tror jag i alla fall. Mycket fin häst :love: .

Du ahne...du verkar ju vara inne på det här med avel...så eftersom jag inte verkar få så många svar på Sleipners hemsida (tack rikkan för ditt svar)...så skulle jag gärna vela höra lite om dina tankegångar...vi har ju ett sto som heter Bodbäcksgull E: bodbäckspålle samt U: Alm Linda. Vad hade du valt för hingst till den stammen (längre bak i Alm Linda finns Oleanne... :) )..

Varför tror du att dom raderar inläggen hela tiden?

Det som jag upptäckte som var så annorlunda var att du med en av 'mina' hingstar skulle få linje avel på Oleanna. Är det inte sällan att man medvetet linjeavlar på ston????
Jag har ju givetvis 'kollat in' stammen före jag kom med förslagen, för det räcker ju inte att dom ser 'läckra' ut eller är 'udda'...*hehe* Men det fattade du väl...

Thats life. Inte alla gånger som det tar sig. Vet precis hur det är....

Det är väl lika bra vi tar det här via PM, blir ju rena avelsfrågor. Visst hade du några önskemål om linjer du inte ville ha? Eller missminner jag mig? Jag ska fundera ut lite under em, hinner inte på fm.

jajemen...jag undviker gärna järvsöfaks och elding...eftersom de ändå fått/kommer få så många ston...vill ju kunna avla i framtiden också *skratt*. Om du vill hjälpa mig så skulle jag bli superglad! :)...du får gärna PM:a mig.

Sleipners forum får man ju tydligen inte skriva någonting på...de raderade mitt nya inlägg också!

Pålle själv är ju linjeavlad bakåt på Steggbest...det är väl ganska vanligt tror jag...det är först nu sista året som vi själva blivit avelsintresserade...tidigare har ju vår bit varit tävling...så jag är väldigt ny på detta område! Men kul är det :d

Näe, är det så? Måste in och kolla.
Tycker dom att det blir smygreklam? Har du fått några kommentarer på varför detta sker?

Nä...det är bara en som sagt att det kan bero på att någon trycker på stoppknappen...och då tas tråden bort...men borde inte webbmastern kolla upp om detverkligen är stötande.

Den sista tråden kan ju inte anses vara smygreklam...det är ju fler som frågat efter hingstval...så varför skulle inte jag få göra det? För att jag äger en hingst :p )

men smygreklam är ju alltid bra ;)

Äh,jag försöker vara duktig och lägga in en bild på Gullan här...så du/ni skulle få se hur hon ser ut...men för mig verkar det ju vara ett omöjligt projekt
animal-smiley-075.gif

eller vänta...kanske inte det...

gullihage.JPG

för mig verkar hon vara lite för bred i framstället, kallblod brukar ju inte vara hejare på att bredda bak så ett trångt framställ är ju mera att föredra kanske...men det kan ju vara så att bilden inte gör henne rättvisa också.

party-smiley-020.gif
:banana: jag klarade det!!!

Senast ändrad av en moderator:

Hon är absolut inte bred någonstans...ser snarare ut som ett staket...men jag jämför kanske lite väl mycket med pålle :rofl: ska se om jag hittar någon bild framifrån :d

gullan6liten.JPG
denna bilden är väl den som jag har som det kanske syns lite på...Tyvärr kan jag inte få den större...utan att den blir enorm...så jag hoppas att ni kan se lite i alla fall... :smirk:

Senast ändrad av en moderator:

jag blir lite sugen, synd att jag inte har nån bild på min fd nordis...han var så otroligt snygg...ganska stor, kolsvart men MYCKET man, pannlugg o svans och en stor vit stjärn i pannan :love: ( som man endast såg om man tog undan pannluggen)
Han hette Dovrenix å va från Dovrefjäll :rofl:

Ser man en nordsvensk så kan man inte låta bli att bli sugen :) . Det finns fler bilder på henne på pålles hemsida www.bodbackspalle.com under avkommor och bodbäcksgull. :banana:

Rikkan skrev:
Jag måste bara säga att jag aldrig sett en kalllbodstrvare så spänstig och fin som Moe Odin var på V75 i går, trots att banan var under kritik.
Vilken häst!
Jag har tidigare hållit Spikeld som bästa kallblod och den smidigaste hästen, men detta vara l å å å å å å n g t mer fantastiskt att skåda.

Blev han med denna uppvisning den nya kungen?

I mina ögon så blev han det. Och det jag upplevde mer positivt var faktiskt tränaren som framhöll att det var hästen som bestämmer när nästa start blir, till skillnad från JOP som envetet berkäftade att 'han är ute på banan igen vid påsk' -där var det inte snack om vad hästen faktiskt kan prestera (utan en helt annan motivation).

Finns det inga bilder på han?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka