Sv: Moderatorers arbete
Fast med all respekt så är det väl fler trådar där du valt att radera inlägg (eller låsa) där användaren inte gått i enlighet med din åsikt! Det är vi iallafall många som har upplevt!
Mabuses fråga här är nog ett ifrågasättande av min moderering i en tråd på avel.
Trådens ursprung handlar om hingstar som använts i avel utan att ha varit godkända. När inläggen började handla om dessa hingstars avkommors mammors övriga avkommor mm så hade det för länge sedan passerat gränsen för vad vi normalt diskuterar på avelssidan.
Vi håller oss till avelshingstar och blodslinjer generellt. Stofamiljer okej och enskilda kändisston eller ston som haft stor påverkan på aveln okej, men i övrigt lämnar vi de enskilda stona utanför diskussionerna, enligt de direktiv jag fått från Gunnar.
Det var också några inlägg i tråden ifråga som raderades som jag ansåg vara rena efterlysningar av avkommor, vilket inte är tillåtet oavsett om det sker mitt i trådar eller i egna trådar. Efterlysningar har en egen plats på annonssidorna.
Det handlar alltså inte om varken ointressant ämne eller diskussion på tomgång. Delvis om ämnesbyte, eftersom ämnet det byttes till halkade utanför gränsen för vad vi normalt diskuterar på avelssidan.
Sen får man säja vad man vill om detta med att diskutera avelsstona eller inte, men rent generellt så är det FÅ ston som är av intresse för fler än trådskaparen.
Fast med all respekt så är det väl fler trådar där du valt att radera inlägg (eller låsa) där användaren inte gått i enlighet med din åsikt! Det är vi iallafall många som har upplevt!