Modellhästar

F

Fold_Nathalie

Hej!
Är jag den enda på hela sidan som har modellhästar?
Annars kan ni väll visa upp lite bilder på era hästar.
Ska själv snar köpa Breyer Espirit och Billy och Buster
Hoppas dom är fina
 
Sv: Modellhästar

Jag har några, dock inga bilder på dem, har Appalosan, frisier, islandshäst, andalusier, tinker
 
Sv: Modellhästar

Nej det är du inte. :laugh: Har samlat modellhästar i över 10 år, både Breyer, Stone, samt resin av olika skulptörer. Är även revisor i Svenska Modellhästföreningen.

Köpte själv bl.a. Espirit från Modellpferdeverdsand i Tyskland och den var fin. Breyer har ju äntligen lyckats få kläm på att göra skimmlar som inte ser märkliga ut.

Kicki :laugh:
 
Sv: Modellhästar

Jag har 80 schleich, 2 breyer och 2 peter stone:) Har samlat i typ 4år:)

Mina schleich:)
http://www.pixbox.se/alb_show_id1194257_page0.html

Breyer Bluegrass Bandit
31351334.jpg


Breyer Banjo
31351359.jpg


Har inga bilder på mina Peter Stone hästar på denna dator.
 
Sv: Modellhästar

Jag har precis köpt min första Breyer Traditional och så har jag några schleich och en stablemate sen tidigare.

IMG_3241.jpg


Har några my little ponys oxå men dom kanske inte räknas? :D

IMG_3247.jpg
 
Sv: Modellhästar

Åh, Bow Tie! Hn är så söt med sin shy pose :love: Vilka varianter har du?

KL
Om My little pony's räknas här så har jag några bilder att slänga in.
 
Sv: Modellhästar

Visst är hon! :D Nu ska vi se.. långt hår, lockigt hår, två med kort hår, italy med lockigt hår, collectors pose med långt hår och baby bowtie. Tror det var alla. :D Har inte så bra koll längre, det var ett tag sen jag samlade aktivt. :) Har lite roligare varianter av parasol t ex brazil, greek mm.
 
Sv: Modellhästar

Jag samlar inte, men jag har Milton:

breyer_milton_traditional_horse.jpg


Han står ensam på översta hyllan i bokhyllan och ser kunglig ut. :)
 
Sv: Modellhästar

My Little Pony och Barbie-hästar räknas inte till modellhästar om man ska vara korrekt. Sedan är det ju helt upp till var och en, men i show-sammanhang t.ex. så funkar det inte. Inte heller att registrera i modellhäst-register eller delta i SIM-löp.

Kicki :laugh:
 
Sv: Modellhästar

Nej det är du inte. :laugh: Har samlat modellhästar i över 10 år, både Breyer, Stone, samt resin av olika skulptörer. Är även revisor i Svenska Modellhästföreningen.

Köpte själv bl.a. Espirit från Modellpferdeverdsand i Tyskland och den var fin. Breyer har ju äntligen lyckats få kläm på att göra skimmlar som inte ser märkliga ut.

Kicki :laugh:

Vad roligt!
Vad tycker du om Espirit som jag ska beställa?
Har aldrig sett honom IRL men har sett bilder, han är jättefin enligt mej, men du som har hållt på längre, vad tkr du om honom?
 
Sv: Modellhästar

Rätt ok, några anatomiska defekter om man ska vara petig. Men är fint målad och den jag fick skickad till mig var i mint condition, så jag är väldigt nöjd. :laugh:

Är du medlem i SMHF?

Kicki :laugh:
 
Sv: Modellhästar

Vart får man tag i dessa sötsaker?

Själv har jag ett par sånadär leksakshästar som säljs lite här och där. :angel:
Men vore ju asballt och ha riktigt snygga i ett glasskåp. :love:
 
Sv: Modellhästar

Har skickat ett pm med länkar, är rädd att tråden tas bort om man direktlänkar. Skickar gärna till fler om någon är intresserad.

Kicki :laugh:
 
Sv: Modellhästar

Rätt ok, några anatomiska defekter om man ska vara petig. Men är fint målad och den jag fick skickad till mig var i mint condition, så jag är väldigt nöjd. :laugh:

Är du medlem i SMHF?

Kicki :laugh:

Mint condition?

Nej, jag är inte medlem, jag har nästan bara schleich och ska beställa mina första breyers idag, men det kanske inte spelar någon roll, hur blir jag medlem?
 
Sv: Modellhästar

Mint condition betyder att modellen är felfri, inga fula skarvar, flagor eller liknande. Jag kan pm:a en länk till SMHF´s hemsida, där finns all info.

Kicki :laugh:
 
Sv: Modellhästar

Tänkte bara berätta lite kort om vad vi sysslar med i föreningen. Det arrangeras både foto och liveshower. Till fotoshowen skickar man fint tagna kort på sina modeller som skall delta till arrangören. I en liveshow så träffas man hos arrangören, antingen hemma hos personen eller i hyrd lokal, och ställer ut sina medtagna modeller. Priser och rosetter delas ut till de bäst placerade deltagarna och det brukar alltid vara jättetrevligt.

Det anordnas även SIM-löp för araber och fullblod. Samt att de flesta i föreningen har stamtavlor till sina hästar som bygger på riktiga hästar i grunden. Sedan bedriver man även avel på modellerna och ägnar sig åt färggenetik, allt för att det skall bli så realistiskt som möjligt.

Min avatar är förövrigt ett porträtt av min riktiga häst Zandie. Skulpturen är gjord av Brigitte Eberl och den är målad av Gudrun Schmidt.

Kicki :laugh:
 

Liknande trådar

Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 471
Senast: L(i)FE
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 172
Senast: Oh_really
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 331
Senast: Troll
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 610

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp