Mockningshjälp

Sv: Mockningshjälp

Vet inte om detta är rimligt men jag tar 2.20 per box/ dag. fast detta gör jag bara för att dra ner på min stallhyra lite, jag vet det är inte mycket men det är alltid något. tror inte folk tycketr att det är värt att betala FÖR mycket för mockning- då gör dom det hellre själva

När jag behöver vara ledig så har jag en tjej jag betalar 500,-(svart) för att hon tar hand om hästarna under en helg, fred-sönd ibland tors-söndag. Vintertid har hon 7 boxar att mocka och utfodringar 4ggr/dag samt in och utsläpp + täcken vid behov, på sommaren är det ju inte lika mycket arbete men hon får samma betalning ändå. Hon bor då i mitt hus och jag har även fyllt kylen till henne så även hon har mat.
I ditt fall med mockning av 11 boxar i 2 dgr så hade det enligt mig varit värt 50-80,-/tim svart och det tar väl max 2 tim att mocka 11 boxar även om man är ovan, så mellan 200,- och 320,- men det beror ju på vem det är som ska göra jobbet, yngre tonåring eller en äldre gubbe/tant som är van att ta betalt.

hmmm, 11 boxar bör ju ta ca 1,5 timme med ströning och sopning...jag brukar ge 50 kr/timmen...eller minst 150 kr gången...jag skulle inte åka o skotta ett stall för mindre...

Håller med martha.. skulle inte ta på mig arbetet för miindre..

300 kr om det bara är mockning o sopning. Ska man släppa ut i hagar mm minst 500 kr för 2 dagar.

I och för sig skulle jag kunna göra det billigare för att hjälpa en kompis..

Tjejen i mitt stall tar 30 kr/box (vitt), så det skulle bli 660 kr för två dagar. Då gör hon annat också, sopar och fixar hö och kraftfoder.

I mitt stall kan man betala 30:- för att få sin box mockad, så jag skulle krävt åtminstone 500:-!

Intressant det här med tiden...
Mockar med halm och har också 11 boxar som tar ca 1½h. Fast nu har jag gjort det i ett par år så.. 2h kan man nog räkna om man är ovan och lite osäker på hur noga man ska mocka.
Då strör jag och lägger in hö samt krattar stallgången.
Jag har 70 kr/h fö

Jag tycker faktiskt att det kan vara värt 300 kr för två dagar.

Jag har en tjej som brukar hjälpa mig ibland. Jag betalar 250 kr för en dag, 1000 kr för en långhelg (fyra dagar) och 2000 kr för en hel vecka. Jag har sju hästar som ska in och ut, fodras och mockas till. Om vi är bortresta bor hon hos oss och vaktar huset samt håller hunden sällskap. Jobbet i stallet tar totalt ca 3 timmar per dag. Det kanske låter som mycket betalt, men jag betalar även för att hon ska vara nöjd och glad och vilja hjälpa till även nästa gång... :)

Carina
www.silverarabians.com

Runt 300-400:- tycker jag är rimligt. Finns ett par tjejer här som erbjuder sig och mocka för 30:- per box, men oftast får de mest enstaka boxar och mocka ändå eftersom hästägarna brukar sköta det mesta själva. Så jag tycker runt 3-400:- är ett bra, rimligt pris om det bara är mockning det gäller.

Är det mer saker som fodringar, motionering av hästar m.m. så borde det ju bli högre..

Tack för alla svar! Det var väl ungefär 300:- jag hade tänkt mig. Det är bara frågan om mockning och inget annat. :)

En i mktt stall har 600kr mindre att betala i stallhyra och då hjälper hon till 4 helgdagar i månaden, och då är det utsläpp och mockning, ströa, fylla vattenhinkar + sopa.
Jag kan ha upp till 16 hästar i stallet, för tillfället endast 13.
Det är alltså 150kr gång.

2.20!? Det är ju INGENTING. Tror du kan höja taxan till en tia per box och dag, lätt.

Jag betalar 500:- månad för mockning av min box 5 dagar/vecka.

Och 40 kronor för enstaka mockning utöver det. Det är dock vita pengar.... Står i inackorderingsstall.

/R

Jag håller med, 2.20 låter ju som barnarbete i Indien. Höj priset!

2.20, kom hit du får abställning till hela mitt stall kan jag garantera, det blir en månadslön på 594 kr. 9 boxar 7 ggr i veckan.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 215
Senast: Oh_really
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 498
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
2
Svar
20
· Visningar
3 813
Senast: SwedEmB
·
Anläggning Finns det någon firma ni kan rekommendera? Gäller Dalarna. Vi har tänkt att bygga ett litet stall med 2 boxar med engelska boxdörrar...
Svar
1
· Visningar
517
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama