Mockning vardagar

B

Bimbolina

Lite nyfiken på att veta vad ni skulle betala för att få mockning utförd på vardagar i ett stall där in och utsläpp och alla fodringar ingår i stallhyran. :confused:

Ett stall jag känner till drar av 500 kr på månadsavgiften om man mockar själv i veckorna. Kan det vara ett riktmärke?

Tack snälla.... :bow:

Skulle gärna vilja veta vad fler betalar!! :bow:

vi har en tjej i stallet, anställd personal, som jag tror tar 500/månad för att mocka fem dagar i veckan.

Men det är inte i stockholm då va?

Stockholm e ju dyrare på allt tycker jag!! :mad:

jag hade betalat mellan 15-35 kr per mockning beroende hur noga det utförs.
Har sett vissa som gör det jätte slarvigt alltid bajstollar i hela den hästens box som är utspridda lite här och var efter slarvig mockning som ägaren gömmer genom att strö över halm efter.
Tycker det är äckligt.

stallägaren tar 20 kr per gång. stallägaren hade mockat till min pålle en gång för hon tyckte de va konstigt att de va så rent i hans box han puttar upp halmen över bajset så de ser rent ut. stallägaren va väldigt nyfiken annasr så mockar jag själv varje dag

Vi kan få mockning utförd för 25:-/gång. Vi brukar dock hjälpa varandra, byta tjänster.

Vet dom som tar 50 k/ gång med ströning.

Jag skulle inte ha betalat mer än 450 kr/månaden vilket det skulle bli om man tar en normal timlön * den tid det tar för mej att mocka och strö åt min häst.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Nyfiken på vad ni som står uppstallade betalar för extratjänster, eller vad ni som driver stall tar betalt för dessa? Kanske har ni en...
Svar
10
· Visningar
876
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 414
Senast: Görel
·
Ekonomi & Juridik Var ligger priset på halm i dina krokar? Förra året blev det ett uselt halvår här uppe (Västernorrland) och halm blev svårt att få tag...
Svar
10
· Visningar
1 313
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ Jag skulle verkligen få till något pass styrketräning varje vecka, men vet inte hur jag sak få till det. Jag har fått ont i ryggen och...
2
Svar
36
· Visningar
1 614

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka