Jag har egentligen en etablerad träningsvana sedan +10 år men tycker det är svårt att få till med heltidsjobb och småbarn. Min lösning just nu är genomförandebaserade mål, dvs VAD spelar ingen roll men jag bockar av att jag har tränat. X antal pass per vecka eller månad, lågt satt. Att träna över huvud taget är liksom målet, allt är bättre än inget.
Jag tränar med Vibes som är världens bästa träningsapp som är så snäll och inkluderande och liksom rimlig. Styrka, med och utan redskap men mest utan, yoga, löpning, uppvärmning och stretch. Av och med systrarna Kallur. De har 7 dagars prövotid och ibland kan man få 30 dagar gratis utöver det om man hittar ett erbjudande (jag betalar via friskvårdsbidraget). Det är videos där de tränar tillsammans med en och så är det så skön och opretentiös stämning. Alla instruktioner på dalmål ger också en mjuk känsla
Så jag gör passen och rabblar mantrat ”inte tänka, bara göra”, jag gör som de säger åt mig och funderar inte så mycket på vad det blir för resultat eller om en annan övning hade varit bättre.