Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har funderat lite på dom som har lösdrift och bor där det är kallare, det fryser ju! Hur lyckas man mocka då?
Ok om man har så stort så man kan köra in me traktorn men alla har ju inte det...
Jag fattar inte hur folk som mockar en timma per dag gör... Hur stora är deras boxar egentligen???
Nu har jag iofs jobbat med hästar så jag har vanan inne och mockar nog lite snabbare än om jag inte jobbat med hästar.
Men en vanlig box med spån tar absolut max 15 min. Och tar dne 15 min är den äcklig och blöt med söndermosade bajshögar.
En halmbox tar någon minut längre.
Nu går mina på lösdrift och jag ansvarar inte för sköttseln av lösdriften så jag mockar inte alls. *lyxigt*
Jag har tre hästar som står på halm, mockar ur allt pink/bajs/allmänt smutsig halm varje dag.
Från det att jag börjar mocka och när jag är klar (tömmer kärran två ggr) så har det ungefär tagit 15-20 min när jag har halmat och gjort det mysigt för dom
Att mocka hagen går lite dåligt om man itne står beredd hela dagen med grep å kärra då det fryser under vintern.
Vinterhagarna mockas ur med hjälp av traktor på våren/sommaren.
Sommarhagarna plöjs upp och sås in med jämna mellanrum så dom är omockade.
Har funderat lite på dom som har lösdrift och bor där det är kallare, det fryser ju! Hur lyckas man mocka då?
Ok om man har så stort så man kan köra in me traktorn men alla har ju inte det...
Är det så det är?
Står alla och skottar hästskit runt en timma om dagen?
Och är alla rasthagar mockade varje dag?
Mocka måste man tydligen göra en viss mängd tid varje dag för att vara en riktig hästägare.
Och för hand helst med grep och skottkärra.
Permanentbäddar och traktormockning räknas som fusk - och det är fult.
Har man inte underkastat sig mocknings-oket i tillräcklig utsträckning så måste man uppfostras till det.
Är det så det är?
Står alla och skottar hästskit runt en timma om dagen?
.