Mockinländare??

lagottoromagnolo

Trådstartare
Hejsan alla!
Jag var inne på atg.se och kikade på olika hästar+stammar. Fick se en häst som var varmblodig travare, mockinländare. Då undrar jag, vad är en mockinländare??:confused:
har aldrig hört detta ord förut. Tacksam för svar!:):bow:

Sv: Mockinländare??

Hm inte säker, men tror att antingen är det att fölet importerades med mamman, eller att fölet fanns i magen då mamman importerades...

Eller är jag helt ute å cyklar ni som kan?? ;)

Sv: Mockinländare??

En mockinländare är en häst som importeras till Sverige som föl tillsammans med sin mamma, före årsskiftet samma år som den är född.

Hästar som ligger i mammans mage när hon importeras kallas moderlivsimporter, men de kan bli svenskregistrerade precis som vanligt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
6 730
Senast: Reville
·
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
3 581
Senast: Johannna1
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
32
· Visningar
2 443
Senast: Emma-pemma
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 092
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka