Möblemang med barn

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Möblemang med barn

Cillavan skrev:
(orken tryter väl för er också någongång?)
Den får inte tryta just då , det är det som är grejjen.
Men vi var noga förberedda på den perioden och hade allt "timat och klart in i minsta detalj" när den kom.
Det var under c:a 3 månader det enda vi gjorde.
Men sedan så var det över.
Och detta med varje barn.

Är det inte risk att de blir ögontjänare om man säger till att de inte får ta vissa saker? Någon gång vänder man ju ryggen till.
De är inte så snabba, så man kommer på dem i alla fall.
Om man alltid kollar vad de gör när det blir tyst.

Ok, jag ska försöka, eller rättare sagt vi fortsätter som vi gjort och jag ska (i alla fall försöka) se till att jag inte faller på orken just då. Enda problemet är att jag mått ganska dåligt i ett par veckor med graviditet och får ta det lite lugnt. Men det är bättre nu så om du menar att det ska ta tre månader så ska vi hålla ut.
Det där med när det blir tyst är ju ganska roligt...Men det är inte alltid han gör något förbjudet när det blir knäpptyst, som tur är!

Man får se det som en investering.
Det är ännu bökigare att alltid vara tvungan att plocka undan allt och att flytta det högre och högre upp.

Se till att ha en ordentlig hög med grejjor som han får ha, och hänvisa sedan alltid till dessa när han "väljer" fel.
Jag har ett köks-skåp med bara plastbunkar, en köks-låda med ofarliga saker och så kastrullskåpet som alltid töms flera gånger om dagen under denna period.
Och så en redig låda med leksaker.
Golvet brukar se ut som kriget, men de saker som vi vill ha ifred, de brukar klara sig oskadda genom detta.

Alla barnen har egna datorer så även lilleman (vars dator består mest av ett spel) Har man en datanörd till man så har man :rofl: Då datorer är lika vanligt som stolar i vårt hem så är de ganska tråkiga :p

Japp, 68 glassar på 1h! Visserligen så var en del av dem bara provsmakade men de fanns där (eller rättare sagt inte) på govet i köket brevid en mkt nöjd och TYST unge. Mamma hade fastnat vid Bukedrogen :o medan bebisen sov och glömt bort den andra lilla mannen :eek: .
Glass är något som våra hundar är måttligt förtjusta i däremot så gillar de när lillhusse försöker laga till vällingen själv :d det blir så mkt pulver på golvet att slika upp. När man är mitt i det hela så är man mindre glad men när allt är uppstädat så kan man faktiskt skratta åt eländet.
I familjen så heter det att Emil i Lönneberga bara var nybörjare jämnfört med Tobben :p men trots detta så älskar jag honom för den han är :love: även om det ibland är lätt att glömma för en kort stund ;)

Jösses! Där fick min man så han teg, han trodde helt klart att det var hundarna som ätit allt. Ni måste ha en väldans stor frys som rymmer så mycket glass! Våran är tyvärr liten, eller det kanske är bra sedan när han börjar öppna den...
Ja, ja, där ser man att Buke kan vara nästan lika farligt som acid eller liknande. Låter som något som jag kommer att göra också snart i sommar. (Surfa medan bebis sover och glömma den andra filuren, alltså!)

Inte Ung: Jo, det kanske är ett måste att köpa ny bokhylla. Vi får diskutera vilket som blir bäst. Han har massor av saker på köksgolvet, kastrullskåpet står till tjänst (halvt omöjligt att laga mat) och hela sitt rum fullt av grejor så jag brukar försöka hänvisa till de roliga bollarna, bilarna och vad det nu är. Men hans sovstund är helig just nu, då kan man äntligen vila upp sig till nästa pass även om det inte är tillnärmelsevis lika aktivt som hemma hos Welsh än!

Kan ju trösta dig med att alla har inte samma ork som Inte_Ung, däribland undertecknad. Eller ork och ork, jag missar ibland att titta till mitt lilla hjärtegull och då händer det saker...min lilla plutt är visst ganska snabb med att tex få tag på en penna och rita där man inte ska.
Och min lilla har varit klåfingrig sen hon började krypa och det sitter i än (hon är snart två) så att det bara tar ett par månader innan det går över även om man är konsekvent är inte alltid sant enligt mig.
Vi (jag) har resonerat som så att vi plockar bort det som är oersättligt (saker de äldre barnen gjort, arvegods m.m) och såna saker man vet att man antingen blir mycket arg eller mycket ledsen om det går sönder, eller om det går sönder väldigt lätt eller är farligt för barnet. Resten står kvar, river hon ut det så är det ingen katastrof och det är trots allt bara saker. Men det blir förstås en hel del undanplockat...fast här var det ingen större omställning, vår hund bet sönder det mesta när hon var valp och vi har liksom inte ställt tillbaka sakerna vi tog bort då...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 766
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 944
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 387
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 467
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar