Mobiltelefon.

åke

Trådstartare
Vid vilken ålder tycker ni att barn skall få sin första mobil? Något bra tips på en bra nokia tas gärna emot med.
 
Sv: Mobiltelefon.

Personligen så tycker jag att det beror lite på hur man bor, och ålder.
Åker barnen skolbuss hem varje dag så kan det ju vara bra om de har en mobil. Ifall de vill leka med någon kompis. Oftast så får barnen ej ringa från skolans telefoner för att kolla om de får leka.
Är barnen inskrivna på fritids så tycker jag nog att man planerar från dagen innan.
Går man däremot i åk 4, och åker skolbuss, ja då är det bra att de har en mobil, så man vet vart man ska hämta.
Bor man i stan, ja, vet inte riktigt behovet då, kanske för att ringa föräldern på jobbet och berätta att man gått hem till ......
Alltså, från 10 års ålder, dvs. när man inte är inskriven på fritids längre.
 
Sv: Mobiltelefon.

Ang. tips på bra Nokia: Våra barn har som första mobil fått någon av våra gamla, med kontantkort. Också ett sätt för dem att lära sig värdet av pengar....
 
Sv: Mobiltelefon.

Våra skall börja 5an och 4an nu.Dom åker buss till och från skolan. Man vill ju inte ge en för dyr mobil eller en som nästan är antik heller ju. Kan du tipsa om någon bra modell?
 
Sv: Mobiltelefon.

Är nog kass på modeller. Men de flesta stora affärer, EL-giganten, On-Off, mm brukar ha bra erbjudanden på kontantskorttelefoner.
Har själv en dotter som åker buss varje dag, hon börjar fyran till hösten och har haft mobil ca ett år. Har fungerat väldigt bra.
 
Sv: Mobiltelefon.

5140i

mob_n5140i-terra.jpg


Nokia_5140.jpg


Finns svart också förstås.

poängen är att den är stöttålig och robust med gummiskydd - den enda telefonen som överlevt mer än ett år i vår familj :angel:

Kan skicka MMS och SMS och ta enkla bilder för mobil och blog. (kameran är dålig jämfört med riktiga kameramobiler)

Kostar 3-500 begagnad och 11-1300 ny obunden för kontantkort.

Den är inte gammal så man blir retad för det men inte jättehipp så man blir nedslagen och får den stulen :idea:
 
Sv: Mobiltelefon.

Min son fick sin första mobiltelefon när han var ca 12 månader gammal. Nokia såklart! Och självklart utan batterier. :D
 
Sv: Mobiltelefon.

Vid vilken ålder tycker ni att barn skall få sin första mobil?

När det behövs för föräldrarnas bekvämlighet.
Det är skönt med "boja" på barnet.
Att kunna ringa till dem och fråga var de är.
Det skonar magen från oro.
 
Sv: Mobiltelefon.

Jag fick min första egna mobil när jag nyss fyllt 11,då jag även köpte min häst då,och mamma/pappa var oroliga att det skulle hända nått när jag var i stallet,så då hade jag gämt med mig mobilen så att jag kunde ringa ifall det var nått!
 
Sv: Mobiltelefon.

5140i

mob_n5140i-terra.jpg


Nokia_5140.jpg


Finns svart också förstås.

poängen är att den är stöttålig och robust med gummiskydd - den enda telefonen som överlevt mer än ett år i vår familj :angel:

Kan skicka MMS och SMS och ta enkla bilder för mobil och blog. (kameran är dålig jämfört med riktiga kameramobiler)

Kostar 3-500 begagnad och 11-1300 ny obunden för kontantkort.

Den är inte gammal så man blir retad för det men inte jättehipp så man blir nedslagen och får den stulen :idea:


En sån hade min pappa förut,jäklar vilken bra telefon! Han jobbar på NCC och hade den gämt i arbetsbyxorna,tappade den från högre höjder,slog i den i saker m.m.
Tappade den i vatten en gång,fick snabbt upp den,det märktes inte ens på telefonen att den legat i vatten..

Telefonen såg sina sista dagar när papps var ute och fiskade,och tappade ner den i sjön..
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 662
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 727
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 102
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17
  • Kamera i stall

Omröstningar

Tillbaka
Upp