Mobilt bredband

Jozze

Trådstartare
Jag har efter mycket om och men bestämt mig för mobilt framför trådlöst bredband.

Nu handlar problemet istället om vilken operatör man ska välja :confused: Tre skryter om att de är snabbast, men säger samtidigt att deras Turbo 3G endast kommer upp i 7,2 MBit i de tre största städerna. Tele2 påstår att man kommer upp i 7,2 i hela Turbo 3G-nätet, och enligt deras täckningskarta är det utbyggt i min stad... :confused: x 2

Vem har rätt och vem fel? Är det någon här som använder någon av dessa operatörers mobila bredband och kommer upp i såpass hög hastighet som 7,2? Förutom ni som bor i Sthlm, Gbg och Malmö då. Eller finns det ingen som helst anledning att beställa ett sådant abbonemang när man inte bor i någon av dessa städer?

Om jag forstätter vela såhär så komemr jag vara dömd till att evigt sno åt mig Bukesurftid på jobbet :cry: ;)

Sv: Mobilt bredband

Jag jobbar för en av dessa operatörer och kan upplysa dig om att 7,2 Mbt i princip är omöjligt att komma upp i. Kaanske om man står precis bredvid en mast och håller dongeln emot den ;)

Jag har både Telia och Tre mobilt bredband och Tre är helt klart bättre!

Pojkvännen har med sig det genom halva Sverige och har hittills mer eller mindre alltid haft bättre täckning än mig!

Jag har Tele2, är väl helt ok förutom att jag har haft så mycket problem med mitt nu den sista tiden :confused:

Jag har 3 och även ute på en åker utanför Varberg hade jag som sämst 1Mb mottagning. För 99:- i månaden är det helt klart godkänt.

I min bostad har jag oftast över 5 Mb och har inte någon gång då jag kollat mot bredbandskollen haft under 3 Mb. Som mest har jag haft 6,5 Mb, vilket jag tycker är helt OK.

Har också bredbandsuppkoppling via Bredbandsbolaget, 24/2 Mb och har aldrig kommit upp i över 13,5 Mb och det betalar jag 349:- i månaden för (bara 2 månader till, sedan kommer jag bara att ha det mobila).

Jag jobbar för en av dessa operatörer och kan upplysa dig om att 7,2 Mbt i princip är omöjligt att komma upp i. Kaanske om man står precis bredvid en mast och håller dongeln emot den ;)
Det kan jag tänka mig! :grin: Tycker det är så fult att använda ett lockbete som är i princip ouppnåeligt. Men tack för ärligheten! ;)

Jag har både Telia och Tre mobilt bredband och Tre är helt klart bättre!

Pojkvännen har med sig det genom halva Sverige och har hittills mer eller mindre alltid haft bättre täckning än mig!
Okej, så Tre slår Telia iaf? Det låter lovande - det känns som om Telia borde ha bättre täckning än Tele2 (som är den andra operatören jag funderar på)...
Jag har Tele2, är väl helt ok förutom att jag har haft så mycket problem med mitt nu den sista tiden :confused:
Vi bor nog i jämförbara städer... Hur mycket kommer du upp i på ett ungefär? Vad är det för problem du har med det?
Jag har 3 och även ute på en åker utanför Varberg hade jag som sämst 1Mb mottagning. För 99:- i månaden är det helt klart godkänt.

I min bostad har jag oftast över 5 Mb och har inte någon gång då jag kollat mot bredbandskollen haft under 3 Mb. Som mest har jag haft 6,5 Mb, vilket jag tycker är helt OK.
Det låter ju bra! :) Ibland komemr jag att befinna mig ute i skogen hos pojkvännen, och om det fungerar på en åker i Varberg borde det stå pall den sörmländska landsbygden tycker jag ;)

Någon som har testat att åka tåg med sitt mobila bredband? :laugh:

Inte tåg, men lastbil ;)

Skaffade det mobila bara för att kunna ha med mig datorn i bilen.

Min förra chefs son ringde en gång till min mobil via Skype när han satt i sin lastbil och körde. Han hade också 3 och den gången var han någonstans på E6:an mellan Göteborg o Mölndal (han kom strax efteråt fram till Sandsjöbacka där jag stod.

Jag tycker du ska prata med de olika försäljarna och kolla om det finns möjlighet att låna hem en dongel för att testa. Det är ju det allra bästa.

Jag har själv 3 även på mobilen och det funkar bra för mig.

Jag anväder mig av Telia.
Har hyffsad täckning jämt.
Jag sitter just nu i bilen i Tranås trakten på väg hem.. :D
Här i skogen skiftar täckningen, men jag kopplas inte ner iaf, utan det kan ta lite längre tid bitvis att ladda ner en sida bara.
Hemma så har jag jätte bra täckning, nemas problemas.
Men, jag laddar inte ner musik o dyl, det tar för mycket av hastigheten..

Datorn är med mig överallt, använder den som GPS när jag kör själv, jätte smidigt att slå upp eniro för att hitta rätt. :D

Jag kommer upp i 7,2 Mbit.

Jag kan inte googla bla. Sen kraschade min dator nyligen så den har precis kommit tillbaka från verkstaden. Så förhoppningsvis var det datorn som bidrog till problemen och inte Tele2.

*kl*

Tack för svaren alla!

Jag beställde ett från Tre igår, men de kunde inte skicka det eftersom jag har ett spärrat id (försvann för typ fyra år sedan). Så jag får antingen ta bort spärren eller gå till en butik och köpa. Har ju en runt hörnet här vid jobbet så jag går väl dit på lunchen.

När man handlar det i butik, då kan man väl köra igång på en gång sedan?

jag har 3 och för att komma upp i 7,2 sa försäljaren till mig att då var man princip tvungen att sitta på masten ;)

Jag bor i malmö och kommer upp i 4 ibland ,har använt det hemma hos föräldrarna i ystad och kommer upp i samma hastighet där

Har funkat utmärkt på tåget mellan malmö-halmstad med

Jag är nöjd med mitt mobila från 3 iaf

Ja, det är bara att sätta i SIM-kortet i dongeln, plugga i dongeln i ett USB-uttag. Vänta på att programvaran installeras. Knappa in PIN-koden och sen surfa.

Ja, det är bara att sätta i SIM-kortet i dongeln, plugga i dongeln i ett USB-uttag. Vänta på att programvaran installeras. Knappa in PIN-koden och sen surfa.
Det låter super! :D Nu var det kö i närmaste Trebutik när jag var förbi på lunchen, så jag ska gå efter jobbet. Då har jag någonting att sysselsätta mig med på tåget hem sedan ;)

Jag installerade det på min nya bärbara igår. Det tog bara ett par minuter men då satt iofs SIM-kortet redan på plats.

Jag önskar dig mycket nöje ;)

Det slog mig nu när jag skulle logga ut och gå hem, att laptopen ju för 17 ligger hemma i lägenheten! :rofl: Blir svårt att surfa på tåget då!

Får fortsätta att läsa Harry Potter istället, men det är ju inte fy skam det heller :D

Nu ska här shoppas mobilt bredband!

Fy så surt, men HP är ju aldrig fel. Lyssnade precis klart på Halvblodsprinsen.

Själv är jag hemma och sjuk, vilket är svintrist.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka