Mobilt BankID

Cinzia

Trådstartare
Vad är era erfarenheter av att använda det?
Hur fungerar det?
Hur säkert är det? Telefoner och surfplattor kan ju bli stulna.

Tycker jag har googlat men inte blivit klokare för det.

Sv: Mobilt BankID

Jag tycker det är kanon.

Är inte mer orolig över den än över min internetbank, onlinebetalningar eller betalkort i plånboken. Klart det är en risk, men inte värre än att köra bil...

Fastän man har det så måste man knappa in sin kod, så även om det blir stulet så är det inte bara att tuta o köra.

Underbar uppfinning. Fantastisk. Jag kan inte nog prisa det.

Jag förstår inte hur stöld skulle påverka, det är ju en sexsiffrig kod som ska listas ut också. Tycker risken är större med andra id-problem.

Underbar uppfinning. Fantastisk. Jag kan inte nog prisa det.

Jag förstår inte hur stöld skulle påverka, det är ju en sexsiffrig kod som ska listas ut också. Tycker risken är större med andra id-problem.

Håller med - tycker det är suveränt och tack vare koden känns det tryggt och bra!

instämmer i hyllningskören jag också :)

Sedan skulle jag väl säga att säkerheten beror bland annat på vad du själv gör den till - jag skulle inte välja koden 123456 eller mitt personnr exempelvis....

Jag älskar det!
Har blivit så mycket lättare att använda banken på mobilen + att jag nu kan slippa problemen med e-leg till macen (Nordea).

Har långt lösen för att ens komma in på mobilen och sen vettigt lösen till bankID. Och skulle mobilen ändå bli stulen så är det ju lätt att spärra det mobila bankID:et.

Fungerar bra. Lösenordet har jag i huvudet och det går inte att använda utan mitt personnummer.

Min banks app har begränsad funktionalitet jämfört med internetbanken. Man kan bara föra över pengar mellan egna konton och göra betalningar till såna man har gjort betalningar till tidigare. Det är bra, för då är chansen inte så stor att någon har nytta av att knäcka min kod.

För att lägga till en ny mottagare (Personkonto eller PG/BG) måste man ha bankdosan. Om man inte, som jag, lagt till att man med Mobilt BankID kan godkänna nya mottagare.

Vad är era erfarenheter av att använda det?
Hur fungerar det?
Hur säkert är det? Telefoner och surfplattor kan ju bli stulna.
Del krävs ju, som sagt, att man vet den 6-siffroga koden för att kunna använda det.
Sen är det också så att OM telefonen blir stulen så kan du gå in på din internetbank via en dator och anullera det aktuella mobila bank-IDt och då går det inte att använda alls.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi har skaffat en tik och i familjen finns en hane som snart fyller 10 år. Första löpet var påfrestande för både människor och hundar i...
Svar
7
· Visningar
541
Kläder & Bli fin Jag har kommit till en punkt där jag känner att jag behöver shapingtrosor att ha under klänningar. Jag fullkomligt hatar när...
Svar
2
· Visningar
510
Senast: pepp
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 964
Senast: skiesabove
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
377
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama