Mmmm vilken trevlig ridtur!!

miss_kala

Trådstartare
Provade bara för skojs skull att rida min f.d travare på hackamore idag. Red barbacka, ingen seriös ridning direkt.
Men hon blev SÅ mysig, inte ett dugg stressad (brukar vara väldigt stark och lite orolig i munnen med bett), lyssnade jättebra, kunde t.o.m. galoppera utan att hon försökte dra iväg! Hon gick jättestadigt och verkade trivas kanon!
Ska prova ett par gånger till. Och går det lika bra då, slår jag till och köper ett eget!

Kan ni rekommendera något märke? Det jag provade var en enkel och rätt billig variant. Kanske inte ens var riktigt rätt storlek för henne.

För- och nackdelar? Vad bör jag tänka på när jag rider?
Hur ska det sitta? Gärna bilder! :)

Tacksam för ALLA svar, åsikter och erfarenheter! :bow:

//Miss K.\\

Sprenger har bra grejer. Dock har jag bara hittat med läder bakom (inte kedja). Jag har spenger i allt utom kedjan som jag har vanligt från hööks. Har alltdå två stycken som jag plockat ihop.
Dock ska jag snart fixa så att jag köper en kandarkedja och sätter dit istället. Inte så snyggt med svart läder framtill och beiget tyg baktill. :p

Funderar också på att köpa hackamore till mitt vbl..
Det du provade, var det långa skänklar på?

Det ser ut som H**ks hackamore, det som kostar 195 kr.(av nån anledning får man inte låna bilder från hemsidan längre :mad:)
Är dock inte köpt där.

Jag betalade ca 350:- för ett Sprenger för 5-6 år sedan, det kostar nog lite mer nu. :)

Men det är rejält och bra läder i det. Tycker de enklaste som finns på Hööks och Börjes verkar lite instabila...

:p

Jaa du vart hittade jag det. *funderar*
Vet att det var via internet och inte de "vanliga" affärerna, men vilken var en helt annan femma. :crazy:

Ska kolla runt lite och se om jag hittar den. Kostnaden kommer jag inte ihåg, men det var mer än t.ex. hööks hack.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En kompis kontaktade mig och frågade om jag inte ville hänga med och rida tur på islandshäst. Först skrattade jag och sa att jag är för...
Svar
0
· Visningar
1 121
Senast: cassiopeja
·
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 677
Senast: scizofren
·
Hästvård Min lilla häst vill inte bli riden. Hjälp mig att hitta orsaken!! Hennes historia: Tetris (som är min egen uppfödning) reds in som...
Svar
1
· Visningar
988
Senast: Bialitt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka