mkt Utrillo!!!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ragge
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 171

ragge

Trådstartare
Blir det för mkt Utrillo om man har han 2 gånger i 4 led och en gång i 5 led?
Vad har Utrillo för bra/dåliga sidor som man vill/inte vill ha vidare?

Sv: mkt Utrillo!!!

Det tycker jag inte, det ligger så långt bak.

Utrillo var en multiförvärvare och utan honom skulle svensk halvblodsavel inte sett ut som den gör idag!

Personligen har jag inget negativt att säga om Utrillo:)

Värre med Jovial va? ;)
*Görel vill nog inte ens se "min" häst som har Jovial x 6 på 7 led. ;)*

En tränare sa till mig en gång att Utrillo "tappar gasen", alltså inte så mycket framåtbjudning och det stämde in på min gamla häst med Utrillo som morfar. Rider en häst idag med Utrillo som farfar och hans framåtbjudning varierar.

Har jag svårt att tro, möjligtvis en komb mellan Utrillo och ?.
:love: Utrillo
Red i min ungdom en hingst, Batrillo:love: Otroligt lik sin far, men ljusare brun, men ack så vacker:love:
Kanske någon här vet något om honom? Jag hade hans stam en gång:o
Har för mig mamman hette Baretta:idea:

Appropå OT :D

Görel, har du någon info om hingsten Nivå?

Red en häst i mitten på -90talet efter Nivå-Utrillo.
Samarbetsvilja, kämpaglöd och ett hjärta fyllt med mer guld än genomsnittet :love:

Nivå var e Jovial - Abbé och gick svår hoppning innan han exporterades. Har för mig att han hamnade i Tyskland. Vet inte hur många ston han betäckte, men det var inte så många eftersom han tävlades. Några stamboksförda döttrar fick ha i alla fall, men jag känner inte till några tävlande avkommor efter honom. Hans mamma Arabella lämnade även Origo e Furidant som även han gick svår hoppning och exporterades, tror att han också hamnade i Tyskland.
Har själv aldrig träffat någon avkomma till Nivå.

Det där med framåtbjudning kan jag nog hålla med om...:angel:

Jag har en 3-åring e.Epson-Kaliber, alltså Utrillo som morfarsfar och farfarsfarfar.

Hon kan vara hemskt alert och framåt när det passar henne, men känner hon inte för det så lägger hon i handbromsen och blir seg som sirap, stampar med fötterna eller bockar av ryttaren.

Det kan ju såklart vara barnsligt trots, men hon verkar ju ha anlag för det isf...

I övrigt är hon helt fantastisk! Social, lättlärd och vacker. :love:

Nivå var e Jovial - Abbé och gick svår hoppning innan han exporterades. Har för mig att han hamnade i Tyskland. Vet inte hur många ston han betäckte, men det var inte så många eftersom han tävlades. Några stamboksförda döttrar fick ha i alla fall, men jag känner inte till några tävlande avkommor efter honom. Hans mamma Arabella lämnade även Origo e Furidant som även han gick svår hoppning och exporterades, tror att han också hamnade i Tyskland.
Har själv aldrig träffat någon avkomma till Nivå.

Tackar så mycket :) !

De allra flesta svenska halvblod innehåller utrillo en eller ett par gånger, och jag måste nog säga att jag inte kan se att hästar jag ridit som haft utrillo i sig skulle vara sådär väldigt utan framåtbjudning, generellt. Visst, en del är utan bjudning, men lika många bjuder på friskt.

Gillar Utrillo, dom hästar jag varit i kontakt med som haft Utrillo i stammen har varit mycket trevliga hästar.

Håller med, min unghäst fick Utrillo i sig via sin far, Bayron 885. Där finns det ingen brist på framåtbjudning vill jag lova. Det är alltid jätteroligt med allt i hennes värld. :)

Sköter sjäv just nu hit i Finland en valack vars morfar är Utrillo. Lite lat kan han ibland vara men oftast finns det lite för mycket med energi i honom. :) Väldigt lätt att arbeta med honom i största allmänheten.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: Piaff
·
Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
929
Senast: TinyWiny
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
631
Senast: Shaggy
·
Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
510
Senast: Wenniz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka