Mkt tävling?

S

Suprize

Tycker ni detta låter som om det är jättemycket?!
- Tävla 2 helger (LC, LB på båda) eventuellt ld, lc på sista
- Vila 1
- Tävla 2 helger (Lc, Lb på båda) eventuellt Ld,Lc på första
- Vila 1
(- Tävla 1 (lc,lb) eventuellt ld,lc
- Vila 1
- Tävla 1 (lc,lb)
- Vila 1
- tävla 1 (lb,la) första gången
Tror det stämmer så, å inget är juh säkert att det blir på alla...:banana:
Å att hästen efter det får sommarlov i 2-3 veckor och sen rätt lugnt under resten av sommaren? Det kommer inte att vara mkt till hoppträning emellan, möjligtvis någon men i så fall självklart lugnt och inga megahöjder och även tar det lite lugnare under veckorna...

Ponnyn är 10 år och i tävlingskonditon. Men på de jag skrivit eventuellt lägre så blir det max två av de 3... Hon älskar att hoppa å går allra bäst när hon får göra det en gång i veckan... Samt sparsamt riden tidigare, å antagligen sent inriden...

Vill bara veta vad ni tycker?! Vill juh inte att det ska bli för mkt!!

Sv: Mkt tävling?

Jag tror inte det är för mycket om man ser till att ponnyn ska orka, det är ju inga höga klasser. Men hur långt åker du?

Men därimot hade jag personliga inte tävlat så mycket, när ska du hinna träna? Om du inte hinner träna i mellan kan du ju inte förvänta dig att resultaten ska förbättras, och då är det väll ganska menlöst. I alla fall för en sån som mig som inte tävlar för att tävla utan tävlar för att jag har tränat.

Rent mentalt hade jag inte heller fixat att tävla så mycket, hade blivit för mycket i mitt liv för att min hjärna skulle hänga med.

Nej det är inte för mkt tycker jag. Men jag vet inte vilken ponny du har & vilken kapacitet den har heller.

Jag rider många ponnier & jag tävlar nästan alltid varje helg. Det blir inte för mkt för mig, och inte heller för mkt för ponnierna eftersom det inte alltid är samma jag har med mig.
Men jag tävlade i söndags LC & LB med en ponny, ska hoppträna idag med den & tävla LB på fredag. Det klarar den hästen utmärkt.
Eftersom jag tävlar så mkt tränar jag inte så mkt, tävlingarna blir mina träningar. Men allt beror ju på vilken nivå ryttare & häst är på.

Men som sagt, jag tycker inte det låter mkt att tävla dem helger du nämt.

hm, som dom sa innan, när ska ni trimma? ;) det som blir mest mycket är ju förstås för plånboken... det är inte billigt med pållar, inte! annars är det väl bara att tuta och köra, så länge man är uppmärksam på hur hästen tar det/återhämtar sig/känns :)

De är svårt att säga, men de vet nog du bäst själv, de beror helt på hur hästen är

Liknande trådar

Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 763
Senast: sjoberga
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 118
Senast: zarmino
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 644
Senast: Cambrie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka