Mjukt bröd?

_ox_

Trådstartare
Jag brukar ge min häst mjukt bröd ibland.
Han tycker det är jättegott.

Kom att tänka på att det kanske inte är så bra?
Kanske sväller i halsen?
 
Sv: Mjukt bröd?

Jag har hört att det inte ska vara bra för det kan fastna i halsen, men jag har gett mina ibland också och det har då gått bra.
 
Sv: Mjukt bröd?

Nej,det är faktiskt inte så bra,det är klistrigt,klibbar i tarmarna o känsliga hästar kan få kolik om man ger mycket,det är bättre med knäckebröd.
 
Sv: Mjukt bröd?

om det är torrt då?? är det lika illa eller bättre?? tänkte eftersom knäckebröd är ok, eller beror det på ingredienserna??*nyfiken* :)
 
Sv: Mjukt bröd?

Torrt är heller inte så bra,det klibbar ju när det blandas med saliven.Hellre grovt bröd än ljust,tänk dig ett nybakat ljust bröd eller franskbröd,(gott) men man kan ju kleta ihop det till en deg igen med fingrarna,man ska ju inte mata fåglar heller med ljust mjukt bröd,det är alltså konsistensen,som beror på ingredienserna
mvh R
 
Sv: Mjukt bröd?

aah tusen tack :bow: tänkte mer om det va torkat till skorpkonsistens eller så... men nu när du säger det så går det ju upp ett liljeholmens :angel: ;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 207
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Hej! Är lite ledsen men har lite funderingar som kanske någon kan hjälpa till med? Vetrinärbesiktade idag en 4 åring som tyvärr inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 824
Senast: Lutten
·
R
Ridning Min ponny vill inte gå från stallet. Han skrittar i snigelfart och stannar var 5e meter. Jag behöver "banka" mjukt med skänklarna länge...
Svar
16
· Visningar
1 416
Senast: nullo-modo
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
501

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp