Mjukisbyxor!

strawberrysylt

Trådstartare
Jag behöver köpa nya mjukisbyxor och behöver tips!

Jag vill att de ska hålla länge utan att bli noppiga! De ska ha resår/muddar längst ner på benen samt i midjan och inte va sådär pösiga längst upp o så med slimmade ben ? =S utan lagom slappa överallt. Jag har vart och provat ett par på HM som jag gillade, men kvalitén där är inte sådär över sig va..? Eller vad säger ni? Jag lägger hellre på en slant när jag köper än köper jättebilliga så man måste köpa nya direkt ändå sen, men helst inga svindyra heller.Helst både billiga och bra förstås :P

Vilka mjukisbyxor gillar nu och vilka gillar ni inte? =)

//r

Jag använder puma eller nike. Herrmodell. Brukar funka! Jag nöter hål i grenen på dom, men det händer ju med de billigare också.

Jag har från Amisu som jag avgudar :love::o Lite smalare än "vanliga" mjukisbyxor och jag tycker att de är såå himla sköna! Jag har ett par när jag jobbar i stall på helgerna, och det har de hållt för i typ... 2 år? :D Mina har inte blivit noppriga iallafall.

Jag har flera par från Jula,kostar hela 69-99kr beroende på om dom har en drive eller inte,jobbar i mina varje dag och nu 1 år senare har första paret fått ett hål i grenen.

Har ett par som är väldigt sköna och köpte de för flera år sedan och inga noppor ännu. Använder de enbart hemma. Vet inte märke men ett stort S på ena benet står det. Köpta på Intersport. Varma och sköna utan att vara för pösiga eller slimmade.

Adidas, har flera , mjukisbyxor, bomull. Har hållt många år och inga hål ännu. Mycket imponerad faktiskt.

Jag vill att de ska hålla länge utan att bli noppiga! De ska ha resår/muddar längst ner på benen samt i midjan och inte va sådär pösiga längst upp o så med slimmade ben ? =S utan lagom slappa överallt. Jag har vart och provat ett par på HM som jag gillade, men kvalitén där är inte sådär över sig va..? Eller vad säger ni? Jag lägger hellre på en slant när jag köper än köper jättebilliga så man måste köpa nya direkt ändå sen, men helst inga svindyra heller.Helst både billiga och bra förstås :P

//r

Jag har snöat in på Cubus i velour. Har osunt många par. Sitter fantastiskt, håller för tvätt både form och färg. Och sköna.

"supersoft byxa i velour" om du ska söka. Får ju inte länka.

Tillägg. Mina äldsta är typ fem år. Hela och enda som är är att velourytan inte är riktigt lika mjuk på utsidan. Och jag BOR i dem inomhus, i stallet etc. Så mååånga h användning och mååånga tvättar. Jag brukar köpa 3-4 när de har drive med rea. Så lagret ökar - eftersom inga går sönder. Blev pinsamt tydligt när jag packade för flytt. Tror kanske inte man behöver 15 par mjukisbyxor i olika färg kanske ;)

Senast ändrad:

//r

Otippat nog gillar jag Julas. Supermjuka, med mudd nere och uppe och hittills har de hållt form och inte noppat sig.

Jag har snöat in på Cubus i velour. Har osunt många par. Sitter fantastiskt, håller för tvätt både form och färg. Och sköna.

"supersoft byxa i velour" om du ska söka. Får ju inte länka.

Tillägg. Mina äldsta är typ fem år. Hela och enda som är är att velourytan inte är riktigt lika mjuk på utsidan. Och jag BOR i dem inomhus, i stallet etc. Så mååånga h användning och mååånga tvättar. Jag brukar köpa 3-4 när de har drive med rea. Så lagret ökar - eftersom inga går sönder. Blev pinsamt tydligt när jag packade för flytt. Tror kanske inte man behöver 15 par mjukisbyxor i olika färg kanske ;)
Samma här! Både sköna och klädsamma med jackan till.

Jag vill nog ändå säga att på mjukisbyxor är inte priset så stor kvalitetskoll...
Som sagt Lidl och Julas är nog minst lika bra som dyrare...
Däremot är ju passformen olika på alla så ta de som du gillar bäst helt enkelt....

Tack ska ni ha allihop för svaren!

Lite spridda skurar men Jula och Lidl verkar få bra betyg =). Men Jula har bara svarta va? Det skulle jag kanske skrivit att svarta vill jag inte ha... Jag har varit och känt på deras i butik med och de är ganska tunna tror jag? Men bra att veta att de är omtyckta!

Det är konstigt (eftersom mitt ex jobbar där), men jag har aldrig haft några mjukisbyxor från Lidl tror jag. Men Lidl brukar ha bra grejer! Får hålla utkik där då!

New Yorker (Amisu) har vi inte här tyvärr.. men kvalitén verkar bra på dem! Jag vet att jag haft grejor från New Yorker som jag gillat, men även grejjor som pajjat fort...

De mjukisbyxor jag har just nu är från Cubus (dock inte veolur, vill nog ha bomull), men jag var in där och såg att de har fått in nya nu istället som jag inte gillade lika mycket. Jag gillar dem jag har därifrån, de jag har nu har hållit och hållit (de har bara fått fläckar som inte går bort, de är fortf hela och ska nedgraderas till skogen nu typ), men jag har även köpt mjukiskläder (jacka&byxa) där som blivit noppiga direkt. Skulle gått tillbaka med dem, men gjorde tyvärr inte det.

Har även haft från... Champion tror jag.. från barnavdelningen, men jag köpte dem på second hand för länge sen, så de lär ju inte finnas kvar i nån kollektion direkt.

Mjukisbyxor är viktiga saker! ^^

//r

Jag har från Adidas som jag älskar.
Mina senaste är grå med rosa ränder, så himla snygga och sköna.

Jag köpte de härligaste mysbyxorna på New Yorker förra helgen. Är så sjukt nöjd med dem och har pga att jag inte orkar byta om innan jag fodrar hästarna lyckats behöva tvätta de redan 3 ggr och de är lika fina nu som innan.

Det bästa är att de kostade bara 99:- så jag är sjukt nöjd. Fanns i flera olika färger också.

Tack för svaren :) Ja just ja Ica Maxi har jag sett innan att dom haft, men aldrig köpt därifrån... men visst har dom bara nån rajd ibland när dom har såna?
Dom tog bort provrummet på mitt Maxi ett tag vet jag så då kändes det krångligt... men tror de e tbx igen nu...

Ska kolla på New Yorker nästa gång jag är där dom finns :)
Verkar som mjukisbyxor kan vara både billiga och bra :) :)

//r

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka