mjuka westernsadlar?

Sv: mjuka westernsadlar?

Ja, den sadeln är nog ett bra val, om den passar hästen och dig! Om du har dessutom möjlighet att prova innan du köper är det ännu bättre. :)

Har gjort en deal med säljaren att jag åker till örebro o köper sadeln och får då ett kvitto på att jag får lämna tillbaka den + pengarna tillbaka då förståss.

Så vi får hålla tummarna, tassar o hovar att den passar!! :D

Tror ni att den är rätt så mjuk? Mjukare än big horn arabian light, semi syntet, sadeln??

Har gjort en deal med säljaren att jag åker till örebro o köper sadeln och får då ett kvitto på att jag får lämna tillbaka den + pengarna tillbaka då förståss.

Så vi får hålla tummarna, tassar o hovar att den passar!! :D

Tror ni att den är rätt så mjuk? Mjukare än big horn arabian light, semi syntet, sadeln??

Här håller vi också alla 16 hovarna för att den ska passa, lycka till ;)

Ingen som har någon åsikt om sadelns mjukhet vs big horn??? Vem ni troooor är mjukast???? :D

Om jag inte är helt fel ute tror jag att det kanske kan vara den barrel race sadeln som kommit upp på blocket, örebro län rätt nyligen? En circle y tror jag det var :)

Jag har en big horn, en trail tror jag, och den är faktiskt skitbra enligt mig! :) och den är jättemjuk och av bra kvalitet :) (inbillar jag mig iallafall :D)

Sadeln passade, fast tryckte litiie på ena sidan. Hon har nog byggt mer muskler på andra sidan. ska ha builtup padden tills hon musklat sig rätt.

Sadeln va skit go fast jag måste göra fler hål för stigbyglarna hehe. Det är en jättebra nybörjarsadel för att man får rätt sits.

vet inget om western, men min åsikt: läs tråden "mr kingston viker ut sig" innan du bestämmer dig att köpa en "budgetsadel"

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 779
Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
1 949
Senast: Seabaz
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 729
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 217
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka