Jag kan garantera att ni kommer att ha jättekul, "integritet" och "space" är bara termer som slutar betyda nåt alls. Madam var ju som hon var när hon kom, jag lyssnade aldrig på hennes signaler om "space" och hon lyssnade in om jag hade nåt "space" men konstaterade snabbt att det inget fanns och bortskämd blev hon från dag ett och det fick jag hundrafalt igen genom total tillit, massor med bus och en glad och trogen vän.
Madam hämnades ju alltid när jag tog av täcket genom att flyga på mig bakifrån och "bita" mig i baken när jag hängde upp det och sen stod hon och flinade och väntade på att jag skulle flyga på henne och försöka välta henne så hon kunde försöka välta mig.
Slutade alltid i kramkalas.
Borstas ja, då kunde jag få jaga henne medans jag borstade i början, hon kunde hugga tag i armen så jag inte KUNDE borsta henne och sen se sådär pillemarisk ut liksom "och hur ska du göra nu då"?
Vi var lika duktiga på att reta varann men bara på skoj, var det allvar så var det och det visste vi båda två. Djur är INTE dumma.
När man börjar busa med djur så gäller det att "känna in" varann annars blir det fel i början, djur är väldigt lyhörda för små signaler och känslor, vi är det inte längre och då måste vi kompensera det med högre intelligens så det inte blir fel. Dessutom vet djuren vad vi tål annars hade jag varit död för länge sen för man retas inte med en stor avelstjur, blir "stångad", retas lite mer och blir "stångad" igen och sen står och myser och kelar med den om den inte skulle känt vad människan tål. Djur har humor oavsett storlek bara man känner in och ger dom chansen att interagera.
(Och nej, det var inte jag som började alla gånger, han var lika busig som han var stor den "lilla" retstickan.)