Mjuka Ballar...

fruxolisa

Trådstartare
Hej!

Mitt Varmblodssto på 13 år har mjuka ballar, hon går fortfarande ute dygnet runt och trivs jättebra med det! Hennes hage är inte speciellt fuktig/lerig/blöt så jag vet inte vad det kan bero på. Men i vilket fall som helst så undrar jag vad man ska göra åt det!?!:confused: hon har fina hovar i övrigt.

MVH Lisa

Sv: Mjuka Ballar...

Låter ju som om hon går på blöt/ fuktigt underlag...

Ta kontakt med din veterinär och fråga, kostar inte mer än ett telefonsamtal...:)

hur då mjuka?
vad jag känner till så är väl ballarna rätt mjuka på hästar?!

Ja! alla ballar är ju mjuka, men det liksom lossnar bitar från dem. Igår blev hon flyttad till en väldigt kuperad hage, men har inte märkt någon skillnad på dem när jag red idag på henne. Hon har inte ont eller så jag bara undrar om det finns någon som vet om det finns något att göra åt det!

Min hade likadant i slutet på betet och det berodde på att det va väldigt blött,nu när han får stå inne på nätterna på torrt underlag är det inte likadant längre.

har det inte regnat där du bor? det har det gjort här sen ett bra tag tillbaka.

min går barfota ska tilläggas och kommer inte "upp" från marken som en skodd häst kanske gör.
(min va aldrig öm och funkade precis som vanligt i ridningen).

Mvh Arabizar

Min hade likadant i slutet på betet och det berodde på att det va väldigt blött,nu när han får stå inne på nätterna på torrt underlag är det inte likadant längre.

har det inte regnat där du bor? det har det gjort här sen ett bra tag tillbaka.

min går barfota ska tilläggas och kommer inte "upp" från marken som en skodd häst kanske gör.
(min va aldrig öm och funkade precis som vanligt i ridningen).

Mvh Arabizar

Nu bytte hon hage till en som ligger uppe på ett berg så nu är hennes ballar fina igen! :rofl:tror det var antagligen fuktigt i marken där hon gick innan men inget jag märkte av...men men! huvudsaken är ju att hon är bra du! :)

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 112
Senast: valpköpare
·
Hästvård Vädret är riktigt tråkigt just nu hos oss (troligen hos många andra också), mina hästar går på lösdrift, dem har delar av hagen och...
Svar
9
· Visningar
1 310
Senast: Anemone
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 916
Senast: lizzie
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 670

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka