Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Se upp med kokosmjölken bara, ofta är det komjölk i den.Det kanske är lite udda, men jag tycker det är jättegott med kokosmjölk (en krämig sort). Blir typ som turkisk yoghurt i konsistensen. Till det brukar jag ha frukt/bär och nötter/frön, och krydda med kanel.
Annars finns det, som någon annan skrev, andra typer av mjölk, ex. sojamjölk, mandelmjölk. Går ju bra till müsli, gröt och allt annat som man har komjölk till.
Äggröra på vatten med diverse tillbehör.
Smörgåsar, istället för smör går det bra med nötsmör, ex. jordnötssmör.
Det är ju rätt trendigt att utesluta mjölk nu för tiden så om du googlar kommer det säkert upp massa spännande recept
Finns soyagrädde som är vispbar. Väldigt god (dock väldigt söt).Omvänd fråga: Vad skulle du vilja bjuda på?
Det mesta går att modifiera till mjölkfritt. Det enda det inte finns ett bra substitut för är gräddfil (eller riktigt bra vispgrädde - men det är kanske inte aktuellt till frukost? )
Se upp med kokosmjölken bara, ofta är det komjölk i den.
Åh, sojasubstiguten har jag dålig koll på får jag erkänna! Ena sonen är allergisk mot både mjölk- och sojaprotein, så de använder vi aldrig. Men de vi provat är ingen höjdare, bäst vill jag nog påstå att jag tycker gogreens havrevisp är även om den inte är helt bra.Finns soyagrädde som är vispbar. Väldigt god (dock väldigt söt).
Man kan göra vispgrädde på kokosmjölk. Använd vattnet till något annat och ta det krämigare, tjocka lagret och vispa med elvisp. Det ska även gå att göra gräddsubstitut på mandlar, men det har jag inte provat ännu. Recept finns om man googlar mandelgrädde.Åh, sojasubstiguten har jag dålig koll på får jag erkänna! Ena sonen är allergisk mot både mjölk- och sojaprotein, så de använder vi aldrig. Men de vi provat är ingen höjdare, bäst vill jag nog påstå att jag tycker gogreens havrevisp är även om den inte är helt bra.
Man kan göra vispgrädde på kokosmjölk. Använd vattnet till något annat och ta det krämigare, tjocka lagret och vispa med elvisp. Det ska även gå att göra gräddsubstitut på mandlar, men det har jag inte provat ännu. Recept finns om man googlar mandelgrädde.
Va? Har jag aldrig hört om eller sett, så jag tvivlar starkt på ditt "ofta". (Jag utgår från att det inte är tillåtet att underlåta att uppge mjölk i innehållsförteckningen pga allergiaspekten.)Se upp med kokosmjölken bara, ofta är det komjölk i den.