Mjölk+juver??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Intejaag
  • Startdatum Startdatum
I

Intejaag

Har en liten fråga. Min häst är inte dräktig, och har inte varit det.
Men igår så kom det mjölk, det var iaf vit vätska. Det har aldrig gjort det innan, jag har haft henne i ett par år.

Hur kommer det sig?

Sv: Mjölk+juver??

Kan hon vara skendräktig månne? Mitt ponnysto en gång i tiden började producera lite mjölk när hon var skendräktig...

Mitt ponnysto hade till och från lite vitaktig vätska i juvret. Min vet sa att det var ganska ovanligt men att det förekommer.

Mvh Lina

Har du några andra dräktiga ston i hennes närhet? Det kan på vissa ston bidra till att de börjar producera mjölk.

Mina ponnyston är "känsliga" för det. Förra året när den yngsta var dräktig producerade den äldre mjölk (hon blev t.o.m extra mamma åt fölet- han diade båda), och i år började den yngre sätta juver och fick då juverinflammation, så jag har fått sära på dem. Dock har de ju då själva haft föl året innan.

Du bör rådgöra med veterinären för det kan vara lätt hänt att det är - eller blir - juverinflammation av det.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 278
Senast: Alexandra_W
·
Relationer Det har börjat störa mig hur svårt jag har för att be andra människor om saker och ting. Det kan handla om allt från att jag säger...
Svar
12
· Visningar
961
Senast: Tuvstarr
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 059
Senast: Ketrawzc
·
Avel Mitt sto är på dygn 297 och har idag börjat läcka mjölk, den är vit men relativt genomskinlig. När jag hade en droppe på fingret så...
Svar
5
· Visningar
1 118

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hundrelation
  • Katthår

Hästrelaterat

Tillbaka