Mitt rum är fult och tråkigt. TIPS!!

Cinora

Trådstartare
Bilder neranför visar mitt rum som det ser ut nu efter att ha dragit ut ett litet bord och städat och anndra saker ligger i sängen. Men nu behöver jag tips på småsaker som kan fixa till det lite.

Jag har fleeceplädar,täcken, röd puff,vit fotölj och 2 lila mattor, Finns säkert mer att hitta på i huset men ge mig tips för att göra rummet åtminstone lite snyggare och mysigare. Rummet är avlångt och väldigt kort på bredden så inget stort rum och jag har en förmåga att stöka till det jättemkt.. Sängen är bred som ni kanske ser på fotona. Men jag har 2 saker jag inte kan flytta :(
Den stora vita klädbyrån(tomt) och bruna hyllan för den är fastskruvad i väggen. Jag har ingen möjlighet att köpa hem något idag men gärna andra tips som färger och så.

Gardinerna älskar jag däremot ^^

Rummet ska gärna passa mig hästmänniska,18 år snart inte för jag tror det behövs veta men jag behöver er inrednings,design människor nu !

Hittat på doftljus iaf ^^

30599617.jpg
30599621.jpg

30599624.jpg
30599627.jpg
30599634.jpg

Sv: Mitt rum är fult och tråkigt. TIPS!!

Om jag fick göra precis vad jag ville med det rummet så hade jag rivit ut allt (klockan på väggen inkluderad ;)), det är alldeles för mycket prylar där inne för min smak. Småplock gör ingen glad, det ser bara rörigt ut. Den hylla och det skåp som inte går att flytta hade jag målat om i "roligare" färger (enligt mig är svart givet här men jag tvivlar på att alla håller med :p) Dom hade, efter att färgen torkat, smyckats med krukväxter. Fixa iordning den som idag är brun och ställ upp böckerna och sånt så de inte bara ligger och skräpar, det ser så trist ut.

Sen hade jag bytt ut sänglampan till något som ger mysigare ljus och inte var så rakt på, en eller flera mattor på golven, massa krukväxter i fönstret och ett överkast på sängen. TVn kan du ställa på någon liten bänk. Några tavlor/plancher på väggarna och sen hade jag varit klar.

PS: Alla småprylar som bara ligger och skräpar kan du väl gömma i det vita skåpet om det ändå är tomt?
PS2: Du har ingen möjlighet att tapetsera om...?

Senast ändrad av en moderator:

PS : just va djag också tänkte ^^
Nej tyvärr inte föränns mot våren .

Jag hade mer än gärna rivit ut allt och bytt ut allt men det har jag itne ekonomi till just nu ;p hahah
Bra tips att måla om men ska snacka med mamma och pappsen för det är pappsens gamla byrå eller rättare sagt husets ^^ Gammalt hus och gamla möbler finns det gott om i vårat hus.
Tipsen var superbra! även om det inte blir så nu men tills rummet får sig en makeover i vår så funkar det ju ;p

Om ekonomin är lite sisådär (som den oftast är när man är ung :p) och du inte har pengar till en massa nya prylar från typ Ikea, så kanske ett tips kan vara att sälja sånt du inte behöver längre av den gamla inredningen så du fyller ut plånboken lite och sen kolla efter "nytt" på loppis, Blocket, Tradera och second hand-butiker. Man kan hitta riktiga fynd om man bara letar!

Jag sa kika lite, mamma och pappa kanske vill bidra med en slant ^^ Bor ju trots allt hemma :p

Haha ja, du kan ju alltid fråga dom om dom vill hjälpa till och sponsra dina makeover-planer :p Jag glömde ju skriva i mina tidigare inlägg att gardinerna var jättefina! Och den lila mattan har potential (åtminstone ser det ut som det om man kikar på rullen :D), så gardiner och matta tycker jag du absolut ska spara (trots mitt "riv ut allt" :p) Men som sagt, får du till en omtapetsering senare i vår så tror jag det gör mycket för rum och möbler.

haha jaa ^^ hästarna äter upp mina pengar ^^
Ja mattan gillar jag (lila)+ jag har ltie lila,röd,oranga doft ljus på en lila tallrik ^^haha. Gardinerna är snyggaste ^^
Tack iaf för tipsen, det var ingen annan som svarade ;o

Tack iaf för tipsen, det var ingen annan som svarade ;o

:rofl: Aww...

Jag tror det beror på att det är lördagkväll. Folk är upptagna med drinkar och melodifestivalen, så tipsen droppar nog in imorgon istället ;)

Jag håller med OhNoez, men hade nog rivit ut allt, även väggfast, och sedan gjort om från grunden. Nya tapeter, nya möbler, satsa på förvaring (helst dold), enhetliga färger (max tre, fyra om det är nödfall) etc.

Hahah okej ! :) Fast jag äger nu inte huset och min pappa skulle nog inte bli så glad om vi började riva väggar i hans gamla familjehus ^^ Dessutom är det som ni ser 2 dörrar där ;) på sidan av väggarna, en går in till ett annat rum, den andra till en garderob ^^

Tradera kan vara hur bra som helst. Men välj möbler och därefter ditt landskap/län annars är det stendrygt att kolla. Sen får man ju avgöra hur långt man kan åka efter de som är kvar.
Jag shoppade hallmöbel + spegel samt soffbord på detta sätt 2:- kostade det mig :D

Om du nu ska måla/tapetsera om så måste du väl ta bort den väggfasta hyllan?

Jag hade iaf. tagit ut allt, tapetserat/målat och sedan in med säng + överkast + kuddar, sminkbordet och den vita byrån. I byrån hade jag haft korgar om det går med alla småsaker. Onödigt att det står tomt! Sminkbordet hade jag haft så lite grejer framme som möjligt och resten inne i byrån.
Sedan hade jag (som också är hästmänniska) tagit eller be någon ta riktigt fina och coola bilder på hästarna, rama in och sätta upp.
Skulle ha mycket växter och mycket ljus, både levande och lampor.
Jag älskar inredning och ser så mycket potential :angel:

Upptäckte att du har en plastmatta - den hade jag bytt ut till ett enkelt klickgolv, behöver inte alls vara dyrt! Det hade även höjt rummet alla gånger!

EFTER bilder!

30605134.jpg

30605122.jpg

30605113.jpg

funkar iaf tills jag kan tapetsera om :p

Mycket bättre på efterbilderna!

Ett tips är att leta upp billigt, fint tyg (om inte hemma så metervara någonstans eller secondhand) "klä in" den öppna hyllan med det, och framtill har du så att det blir som gardiner du kan dra isär och fästa på sidorna :)

En idé jag fick bara :D

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 239
Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 532
Senast: Tjôta
·
Hemmet Vi har ett rum i källaren som i nuläget är oinrett men som vi vill göra till ett gästrum och så småningom ska det bli sovrum till...
Svar
8
· Visningar
21 889
Senast: Fanzia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka