Mitt nya sto

Hambo

Trådstartare
Hon har kliat sönder varenda huva jag haft på henne och är rejält skadad i öronen, jag har därför fått enorma problem att ta av och sätta på henne eksemtäcket . Mycket därför att jag har problem med min högra arm .
Tänkte därför köpa ett som man knäpper runt halsen att använda Eksemperioden ut ( Nov ???? ) Är det nån som har erfarenhet av att använda endast såna täcken ? Bu.as täcke är det jag funderar på .
Känner att jag måste börja rida henne, och detta har blivit ett hinder i vägen !

Hej från Hambo

Sv: Mitt nya sto

Bucas är ett väldigt bra insektstäcke men värdelöst som eksemtäcke. Då krävs boett eller liknande.

Dock, sy själv eller lämna in det och få en dragkedja insydd i halsen.

Jag vet att det är ett flugtäcke, men eftersom jag är värdelös på att sy och MÅSTE ha ett annat täcke så köpte jag ett i alla fall.
Jag ska göra så att när jag är ensam, så sätter jag på Bucas täcket och har jag någon i närheten som kan hjälpa mig så sätter jag på det vanliga.
Det blir den bästa lösningen för tillfället !
Tack i allafall !

Hej från Hambo

Alltså, menar du det vanliga eksemtäcket ?
Funkar det att ha dragkedja på ?
Hej från Hambo

Det vanliga eksemtäcket ja. Och jag har aldrig haft dragkedja själv, men många som haft det. Endera har de kompletterat efter, eller så har de bett boett sy in en direkt.

Aldrig haft en tanke på.. jag ar iof aldrig haft detta problemet tidigare !
Jag ska genast kontakta en sömmerska !

Hej från Hambo

Klura lite var du sätter dragkedjan bara, så den inte hamnar precis där de kliar som värst. Och sätt gärna extratyg 'under och över', dels för kli men också för att slippa få smuts i dragkedjan.

I övrigt så de jag sett så enda hade 'en bit' ner på halsen, bara så öppningen blev större, så kunde det 'lyfta' det över öronen utan att det tog i, det andra hade dragkedja hela halsen.

Tycker bucas är värdelöst som just Eksemtäcke då det inte håller de riktigt små fäna ordentligt ute, däremot har jag i år fått mycket god erfarenhet av Mark Todds flugtäcke som även håller knotten på avstånd!

Mark Todds täcke har kardborrknäppning längs hela halsen så man slipper korva på halsen som man måste på de "riktiga" eksemtäckena :crazy:, magplatta och foder längs mankam och svansplatta.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 386
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok På grund av att min skadade/inflammerade axel börjat göra allt mer ont så gjorde jag ett bryskt avbrott i all styrketräning...
Svar
0
· Visningar
676
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 180
Senast: exotic
·
Hästmänniskan Hej! Återigen ett problem och då jag fick finfin hjälp med mitt första återkommer jag här på Bukefalos!:D På anläggningen där jag och...
2
Svar
30
· Visningar
3 025
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka