Mitt nya pannband *bilder*

Bison

Trådstartare
Fick en idé när jag såg en bild på ett pannband på en blogg för ett par veckor sedan.
Filurade lite på hur jag skulle kunna göra min egen variant, pratade med "min" butik, de ´blev lite konfunderade men lovade att försöka.
Idag blev det klart o jag är supernöjd :) Kul att ha ngt unikt som jag gjort själv, med inspiration från andra dock.

DSC_00021280x850_zpseeee9ae4.jpg

DSC_0005_zps8aa7cbe6.jpg

Skylten är en grimskylt o pannbandet är tränsets originalpannband.
Hål är gjorda med håltång o sen är skylten fastnitad.
Var lite meck att böja skylten, men min man är händig ;)

O här är finhästen som ska ha det :)
DSC_0290.jpg

Sv: Mitt nya pannband *bilder*

Ja det var tydligen ingen hit härinne, men jag är nöjd iaf :)

Kommer en komplett bild till nästa helg då det ska invigas :)

Hmm... Jag förstår inte riktigt. Är det något speciellt med det eller varför kunde du inte ta en vanlig graverad platta och sätta dit?

Men idén är ju fräsig men enligt min tycke kass design

sådana där såldes på globen horse show för 10 år sedan, fast snyggare. Ska leta upp mitt som ligger i källaren och fota :)

Det är en vanlig graverad platta, men de säljs som grimskyltar :)

Jag har aldrig sett ngt innan o tyckte det var en kul idé, o jag gillar det verkligen :)

Jag har hållt på med hästar sen 60talet och jag har inte sett den designen förut och jag tycker din ide var supersmart.

Hade jag ridskola fortfarande skulle jag gärna vilja att hästarna hade sådana pannband i stället för namnade schabrak som är besvärligt att ha när hästen försvinner för då måste namnet sprättas bort och sen ombroderas.......

Jag tyckte det var jättefint! Om jag bara kan bestämma vilket träns jag vill ha så ska jag nog sno dig idé;)

Jättefint och unikt :) Dock gillar jag personligen inte raka pannaband utan vill ha droppformade som passar min pålle bäst! Men raka pannband på hästar som passar i det är ju så klart ursnyggt!

Gud vad fint det var på! Jättefint att det matchar mässingspännena, bettet och luvan :love:

Jag som inte alls gillar pannband i vanliga fall tyckte att det var supercoolt! Nästan att jag skulle vilja ha det själv på hästen när man tävlar eller visar upp sig. Jobbigt bara att jag använder samma träns till flera hästar :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka