Mitt nya hem!

Sv: Mitt nya hem!

Japp, nu är det bråttom bråttom med badrummet! Längtar sååå efter att få flytta in "på riktigt" :)

Får du med dig någon möbel från din gamla lägenhet? Jag vill minnas att du stajlat den riktigt fint!=)

Jo, jag har tagit soffan:
Jul299.jpg

Byrån och spegeln:
Jul310.jpg

Ikea-byrån:
Jul314.jpg

Och så tv:n ;) och så ett skrivbord. Sen så var typ alla inredningsdetaljer och tavlor mina :)

Grattis till en toppenfin lägenhet! Det ska bli roligt att följa ditt arbete, du och Tasselasse är mina inredningsfavoriter på buke:D

Sen måste jag få säga att det är otroligt roligt att läsa dina inlägg nuförtiden, du verkar må så himla mycket bättre nu!:laugh:

Nämen...! :o Va glad jag blir, tack så mycket! :D :bow:

Hihi jaa, jag mår mycket bättre. Är gladare, och har fått mycket bättre självförtroende och självkänsla :) I love my new life! :love:

Tjusig! :) Skönt med en mörk soffa också...! Min måste jag ju tvätta hela tiden. By the way, har ett likadant soffbord som dig - sååå snyggt! :love:

Tack! Ja, jag gillar soffan, och soffbordet, det passar en väldans bra ihopa!=)
Ovanför soffan har jag zebratavlan fårn Ikea, matchi, matchi ;)

Det är en kul grej i en jobbig separation faktiskt!
Killen får sitta där i en tom och kal lägenhet och undra vad som hände :devil:

När jag drog från mitt ex hade han en gammal nersutten soffa, gamla köksmöbler, ett playstation och det var ungefär thats it.
Jag hade i princip allt porslin, sängen, datorn, småmöbler och pynt, gardiner mm. Men nu kan han ju sitta där och mögla utan gardiner och säng hahaha :devil: Som man bäddar får man ligga :angel:

Tror det kommer bli kanonfint hos dig, har sett i tidigare trådar att du har grymt bra smak och har tom haft din lägenhet lite i tanken när jag planerat inredningen hemma hos mig :)

Matchi matchi is the shit! :D

Nu är köket i princip klart! :D Är bara en liten, liten vägg kvar att målas plus lite småtjaffs. Imorgon kommer nog köksbordet och sen får jag börja inreda! Käns sååå skönt att ha åtminstone ett rum klart :) Skulle vara nice att ha klart badrummet också, är lite jobbigt att springa ner i källaren varje gång man ska på dass...

Haha jamen precis! :D Tror inte mitt ex riktigt insåg hur mycket jag egentligen ägde... alla småprylar och sånt. Tycker inte ska klaga så mycket, han har fått behålla nästan alla möbler. Hello liksom! :P

Men va gulligt av dig, vad glad jag blir :D :bow: Tror det blir till att måla vardagsrummet imorgon... och förhoppningsvis slipa badrumsväggarna. Vill ha det klart nu, nu, NU - det kliar i fingrarna efter att få börja inreda :)

KL

Oh, har ju inte visat min sko-garderob! :D Är en jättesöt tapet därinne... OCH lampor! :D Tänkte sätta in fler hyllor och bara ha skor därinne :love:

DSC00468.jpg

DSC00469.jpg

DSC00470.jpg

Nu är allt målat förutom hallen och badrumsgolvet! Puh... Sen är det en massa dörrar och dörrlister som ska målas. Boring. Men nu börjar det ändå bli ganska så bra därborta :D

Hallen är klar! :D Fast det ska dit nya lister också...

DSC00593-1.jpg

Har målat klart köksbordet också. Det var grisrosa tidigare :D

blandat161.jpg

Oj vilket fint kösbord :love:, vart har du hittat det?

Off topic: Det är så skönt att läsa hur bra du mår nu, jag o min kille har just gjort slut och jag hoppas på samma utveckling som dig :D

Köksbordet fanns hemma hos mina föräldrar, jag använde det faktiskt som skrivbord när jag var liten (grisrosa var ju rätt snyggt då faktiskt! :D ).

Men vad tråkigt! Jag hoppas att allt ordnar sig för dig. Jag var helt förkrossad den första tiden, tyckte att mitt liv var förstört och yada yada yada... Men, så visade det sig till slut att uppbrottet från honom var det BÄSTA som kunde hända mig. Jag ångrar givetvis inte min tid tillsammans med honom, vi hade det bitvis bra ihop. Men jag mår sååå mycket bättre nu :) Och jag hoppas det blir så för dig också :)
(så du bor också i luleå? :) )

Har bott i Luleå men bor hos mina föräldrar utanför Skellefteå nu under sommaren och ska till Island och plugga i höst! Jag tror verkligen att det kan bli lite som för dig, så du är en liten förebild för mig nu :)

Liknande trådar

Hemmet Har äntligen fått ett rum ledigt som ska byggas om till enbart klädkammare. Först ville jag ha en lyxig walk in closet som var öppen där...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
694
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 379
Senast: Habina
·
Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 058
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar