Magiana

Trådstartare
Jag håller på att måla om taket i mitt kök och i samband med detta har jag flyttat ut matbordet till vardagsrummet. Jag har även vid ett tidigare tillfälle flyttat matbordet dit tillfälligt och jag tycker den passar mycket bättre där. Vardagsrummet är en plats jag annars inte vetat vad jag ska ha till, mer än som genomgångsrum till uterummet.

Men då är ju frågan, hur inreder jag köket så det blir trivsamt? Golvytan blir ju enorm. Ska jag ha ytterligare ett bord där (och varför)? En köks-ö har jag heller inte så stor användning för. Bänkytor och förvaringsutrymme finns så det räcker ändå. Eller kan en köks-ö ändå vara användbar på något sätt?

Har ni några idéer om hur jag ska lösa mitt i-landsproblem?

20160806_201849_zps0q1l9geh.jpg

20160806_201931_zps2gyr45oz.jpg

Om du inte har behov av mer avställningsytor/förvarningsutrymmen så hade jag bara låtit det vara som det är.

Men då är jag en sån där som gillar rena öppna ytor :)

Om du inte har behov av mer avställningsytor/förvarningsutrymmen så hade jag bara låtit det vara som det är.

Men då är jag en sån där som gillar rena öppna ytor :)

Rent och öppet blir det ju helt klart. Jag är dock inte helt säker om det ska vara så. Kanske det är en vanesak?

Rent och öppet blir det ju helt klart. Jag är dock inte helt säker om det ska vara så. Kanske det är en vanesak?
Jag tycker det ser jättefint ut som det är. Köket ser ut att vara så fint inramat av skåp, vedspis(?), diskbänk och liknande så jag tycker inte utrymmet i mitten behövs fyllas ut.

Men sen kan ju korten luras också. Kanske är den tomma ytan i mitten av köket större än vad det ser ut på bilderna?

Ja, det är en vedspis.

Perspektiv är alltid lite svårt på bild, men det är väl hyfsat verklighetstroget. Det är lite drygt 3 meter golvyta mellan bänkarna på vardera sidan.

Litet bord i köket för frukost och stora bordet ( för gäster och sammankomster) i vardagsrummet.
Du kanske har drömt om en divan, vill sätta in en hängmatta, gammal kökssoffa eller en sorts hammock?

Någon sorts inbjudande plats att sitta i vid köket bör finnas tycker jag. Det är trevlig att ha sällskap då man lagar mat!

Litet bord i köket för frukost och stora bordet ( för gäster och sammankomster) i vardagsrummet.
Du kanske har drömt om en divan, vill sätta in en hängmatta, gammal kökssoffa eller en sorts hammock?

Någon sorts inbjudande plats att sitta i vid köket bör finnas tycker jag. Det är trevlig att ha sällskap då man lagar mat!

Det är inte så superofta jag har gäster (förutom nu under sommaren då jag haft olika personer boende hos mig), men kanske ett lite högre bord än normalt kan funka att ha i mitten och några barstolar till det, så man kan sitta där och bläddra igenom veckans reklam. Eller så ett vanligt, mindre köksbord med vanliga stolar. En kökssoffa vore kalas att ha men de är i en storlek som inte får plats utan att jag bygger om köket. Ytan bredvid bänken med micron är nog användbar till en mindre bänk.

En rejäl gungstol för att sitta och njuta av sprakandet i vedspisen! :up:

Ska jag ha den mitt på golvet eller vad har du för förslag?

• Gilla
Reactions: Sar
Ska jag ha den mitt på golvet eller vad har du för förslag?
Ja :)
Skapligt mitt på golvet. Den är ju rätt flyttbar.

Och kökssoffor finns i olika storlekar. Vore det mitt kök skulle jag nog ändå vilja ha nån sittmöjlighet där och någon yta att läsa, jobba, umgås vid.

Dessutom måste inte en kökssoffa stå med ryggsidan mot en vägg....

Mysigt kök är det hur som helst!!

håller med om att en liten kökssoffa hade varit fint :) Annars tycker jag bara du kan lägga en matta på golvet :)

Hur kan man inte ha nytta av ytterligare avställnigsyta. Den här köksön har plats för barstolar på baksidan.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60323021/

Den köksön har jag i mitt kök och jag tycker den är suverän. Man får plats med två stolar runt den och får både förvaring och bänk/arbetsyta. Jag gör det mesta på min köksö, trots att jag har helt ok med bänkar när det gäller matlagning och skärande av grönsaker och så. Dessutom älskar jag att hänga där och läsa tidningar, planera stall och dricka kaffe. Du har ju dessutom en vedspis att sitta vid. Det är jag grymt avis på!

Den köksön har jag i mitt kök och jag tycker den är suverän. Man får plats med två stolar runt den och får både förvaring och bänk/arbetsyta. Jag gör det mesta på min köksö, trots att jag har helt ok med bänkar när det gäller matlagning och skärande av grönsaker och så. Dessutom älskar jag att hänga där och läsa tidningar, planera stall och dricka kaffe. Du har ju dessutom en vedspis att sitta vid. Det är jag grymt avis på!
Ja, jag älskar min vedspis så jag förstår att du är avis ;)

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 334
Senast: lundsbo
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 548
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 440
Senast: Mirre
·
  • Låst
Övr. Hund *LÅÅNGT* OHH:mad: :mad: :mad: :mad: vart ska jag börja!? jag e sååå j*vla less på min hund att för tillfället skulle det vara SÅÅÅÅ...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
8 204
Senast: Nikkis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar