Mitt hjärta brister.

G

Gizoba

Jag har varit på djursjukhuset med min snart 13 åriga hankatt. Han har en cancer tumör på käken.Finns inget att göra han kommer bara att få ont och bli sämre:cry:
Någon som har haft samma diagnos på sin katt? Veterinären sa att det var något de såg ofta på gamla katter just på det stället.
Jag har beställt tid Fredagen den 27 för den eviga sömnen.
Jag gråter non stop. Det känns som jag ska gå sönder.
Jag är så rädd att all denna sorg ska gå ut över mina andra djur.
Han har sovit i min säng i snart 13 år tillsammans med sin kattfru som blir 14 år i år. Hur kommer hon att må?
Blir hon ensam nu eller är hunden och jag och min man tillräckligt sällskap? All denna sorg..hur kan det få göra så ont?

Sv: Mitt hjärta brister.

:(
Jag förstår hur hemskt det känns att förlora ett djur. Våra katter är dock unga men jag har förlorat en hund.
Kanske kommer kattfrun att må bättre av en liten kattkille som kompis när hennes man är borta, kanske klarar hon sig bra utan.
Jag skulle nog välja att skaffa en katt till då de oftast har så stort utbyte av varandra som vi människor inte fullt kan tillgodose.
Men om du gör det, gör det när du känner att du orkar, det ska inte kännas som en ersättare.
Kramar till dig och :love: kattherren :love:!

Kan passa på att länka till en fin liten film:
http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html

Har stött på en katt med tumör i käken. Det var innan jul och den fick somna in på en gång (de ville inte vänta).

Men fy vad sorligt :cry: ...Jag vet hur det känns..fick avliva min gammelhund med några timmars varsel. Canser i urinröret *av alla ställen*. Grät och deppade i floder efteråt. Jag låg i min soffa och bara deppade. Samtidigt som jag förlorade min bästa vän, så kändes det bra att beslutet MÅSTE tas inom några timmar från det jag var hos veterinären. Jag lider med dig som har ett datum :cry:

MEN, jag har då aldrig hört att gamla katter får tumör i käken ! Min äldsta fyller ju 11 i år, enda felet, och det är ingen som vet, är att han långsamt tappar tänder. Än är det ingen fara, är endast framtänderna som rykt. Min kompis katt fyller 16 i år, han har tarmproblem, min kusins katt som är i ungefär samma ålder har nåt fel i käken med..men han tappade sina huggtänder, jag tror dom sa tumör. Dom gav han nåt år att leva, det var nog över 5 år sedan den diagnosen ställdes...Han lever än ;)

Men nog borde man hört fler veterinärer som sagt den åkomman på just äldre katter ?! Kanske Peter_Lundin vet något ?!

Jag har också haft en katt som fick cancer i käken för 5år sen.
Hans cancertumör satt i underkäken. Han var 14år.
Han fick aldrig ont av sin knöl men däremot växte den väldigt fort.

Ja för det veterinärerna sa att den kommer att växa han kommer tappa tänder och få inflammationer. Cancern förstör skelettet så käken kan gå sönder. Katter är smärttåliga så det är svårt att se hur ont de har men på människor är det mycket smärtsamt.
Jag vill ju absolut inte att han ska ha ont!
Bara för att jag ska få ha honom kvar.
Han har varit den underbaraste katt som finns i alla dessa år nu måste jag vara stark och låta honom gå innan det plågar honom mycket mera.:cry:
Han åkte in till veterinären för att ta tandsten och titta till varför han var lite tjockare på ena sidan käkbenet. Diagnosen fick jag först när han var på väg hem. Jag fick ny bekräftelse dagen efter när alla veterinärerna tittat på röntgen plåtarna. Jag fick en chock!
Vi bestämde nästa fredag själva så vi hinner med att säga adjö och lösa problemet med tjälen för han ska vila bland de andra djuren på vår gård. Brevid min stallkatt som blev påkörd i somras.Och vår gamla golden retriver som gick bort för snart 2 år sedan och min mamma och pappas gamla katt som de fick ta bort för 1½ år sedan. Jag har planterat en blodek där.:cry:

Tack så mycket Heulwen.
Jag har tittat på länken flera gånger. Jag hoppas det är så..
Jag vill tro det.

Jag tror att det finns ett liv efter detta och att våra älskade djur kommer möta oss igen. Kanske inte just som på filmen..
Lider med dig och din kisse, hälsa honom från mig.

Jag åkte in med min katt i april förra året i tron om att han hade ätit ngt dåligt utomhus (som händer då och då). När jag kommer in med honom tar det 2 minuter och veterinären säger att han har gulsot. O antagligen är det väldigt dålig prognos. CHOCK! Dagen efter har de tagit prover och han har cancer i levern. CHOCK NR 2! Han har aldrig visat tendenser till sjukdom i hela hyans liv (han var 16). De frågade hur de skulle göra, skulle de behandla honom och se om han blev bättre eller ville jag ta hem honom och säga hejdå. "Gör allt ni kan" sa jag. Det gjorde de men det hjälpte inte. Han fick somna in där, utan mig. Jag beslutade det för jag ville inte se honom i det skick utan ha en positiv känsla samtidigt som han fick somna in med smärtstillande så han inte fick lida i onödan. Jobbigt men det enda rätta. Nu är han i tonfiskhimlen och hälsar på mig på nätterna ibland...
Sorgen gör ont, och låt den göra det! Då är allt normalt.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 040
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej! Har rätt stora problem här hemma med min lilla katt Zingo som är 11 år gammal. Nu har lille Zingo tydligen åkt på diabetes. Han...
Svar
4
· Visningar
1 948
Senast: Sol
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 994
Senast: Amk
·
Övr. Katt Min finaste älskade lilla katt vid namn Katten fick somna in igår. Det gick lugnt och fint till men nu gråter jag floder. Hur hanterar...
2 3
Svar
53
· Visningar
12 367
Senast: LevelSkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar