Mitt hjärta brister...

Sv: Mitt hjärta brister...

Jag och min 3månaders son har för det mesta gjort allt själva. Hans pappa jobbar natt och sover så gott som hela dagarna.
Det betyder att de inte fått likamycket tid ihop som som jag och pojken, och att de aldrig varit hemma ensama utan mig.

Vilket dom fick smaka på idag i ca en halvtimme.
Jag vill aldrig mer lämna min lilleprins ensam!!!!
Den klump i magen, värken i hjärtat och illamåendet som hoppade på mig när jag kom hem och hörde min son skrika så han knappt kunnde andas, såg hans knall röda ansikte och svullna ögon...:cry:

USCH fattar ni hur dårligt samvete jag fick. och att jag själv fick hålla tårarna tillbaka.

Och stakars pappan! Han mådde inte bra.... Han hade försökt med allt men inget fick min ängel att lugna sig....
När jag fickhan i min famn borrade hah in näsan i min halsoch suckade djupt innan han givetvis fortsätta att gråta lite.
Men IKKE att jag kunde släppa taget om honomden närmsta halvtimmen. Såfort jag släppte lite på greppet om honom eller lutade mig framåt så började han anadas jätte fort, gråta och höll sten hårt i mig....



Mitt råd är att du låter pappa byta blöjor när han är vaken,sitta och bara mysa med sonen i famnen, när sonen ska ta en tupplur kan han sova mot pappas bröst, känna lukten och hans hjärtslag,ge flaska om du inte ammar,om du ammar att pappa sitter bredvid.Om sonen ska ta en tupplur och pappa snart ska kliva upp kan väl sonen få ligga med pappa i sängen,bada sonen o.s.v.. Småsaker som gör att du inte behöver få ont i magen av oro,sonen slipper skrika sig halvt fördärvad och pappa slipper känna sig som den mest misslyckade pappan i hela världen som inte ens lyckas få ert barn nöjt och tryggt med honom.
 
Sv: Mitt hjärta brister...

Hur kunnde ni veta innan ni skaffade barn hur mycket tid eran kille skulle komma spendera på barnet????

Vi hade pratat massor om det. Jag visste redan innan vi fick barn hur min man vill uppfostra våra barn, hur han ville fördela föräldraledigheten, hur stort engagemang han ville ha i barnet.

Om han inte hade levt upp till det hade jag tolkat det som att han höll på att svika sig själv - dvs att han mådde dåligt.

Någon gång under de första månaderna märkte jag att han drog sig undan en aning. När vi pratade om det visade det sig att han var rädd och osäker. Han kände att lillen verkade vara så trygg vid mina tuttar, så han ville liksom inte ta honom därifrån.:crazy: Men när vi pratat om det såg han själv att han höll på att missa viktig tid, så då vågade han igen, och efter några veckor blev det plötsligt han som blev expert på att lugna lillen.
 
Sv: Mitt hjärta brister...

Det låter ju helt sjukt att han är hemma/vaken typ 5 timmar om dygnet.

Hur mycket vaken hemma tid har man om man arbetar heltid? Jag börjar 6 på morgonen... Kommer hem halv fem/fem, och går och lägger mig och läser vid halv tio/tio för att jag själv skall må bra, jag vet att jag mår inte bra om jag inte kommer i säng i tid och får sova tillräckligt...
 
Sv: Mitt hjärta brister...

Min sambo pendlar också till jobbet. Han går 06.30 på morgonen och är hemma 18.30, varje dag. Vi lägger oss vid 11-tiden. Det är inte speciellt många tilmmar att vara hemma på. Men kvällarna med sonen är hans, vilket alltid är mat - bad - nattning.
 
Sv: Mitt hjärta brister...

Jag tycker nog att om din man prioriterar meckande före barnet väldigt ofta så tyder det på att han just inte VILL vara med sitt barn. Han vill det i alla fall inte lika mycket som att mecka uppenbarligen. :crazy:

Om man anser att mannen inte prioriterar barnet särskilt väl så skulle jag nog faktiskt ta upp den saken till samtal. För att det är så viktigt för BARNET att ha en pappa som verkligen bryr sig och visar det.

Vi har ju inte fått vårt barn ännu. Men jag är rätt övertygad om att han kommer ägna MYCKET tid till vårt barn. Vi har diskuterat hur vi ser på uppfostran och föräldraskap av och till ända sedan vi träffades. Jag har dessutom påtalat väldigt ofta hur viktigt jag anser det vara att vi delar på föräldraskapet; både för vår skull och inte minst för barnets skull. En sak som är självklar för mig och MYCKET viktig för att försäkra mig om att vi kommer bli likvärdiga ansvarsmässigt är att vi ska dela lika på föräldraledigheten.

Om man har ett hästintresse då tex, ska man lägga ner det helt när man får barn för att om man åker till stallet vill man inte vara med sina barn????
Man kan väl vilja vara med sina barn, bry sig OCH visa det trots att man har intresse??

Angående trådskaparen, kan inte din man byta så att han jobbar dag eller kväll istället?
 
Sv: Mitt hjärta brister...

Om man har ett hästintresse då tex, ska man lägga ner det helt när man får barn för att om man åker till stallet vill man inte vara med sina barn????

Man kan väl vilja vara med sina barn, bry sig OCH visa det trots att man har intresse??

Visst kan man vilja vara med sitt barn och ändå ha ett intresse..
Men frågan är hur en Pappa prioriterar.
Ibland verkar roliga saker som meckande och polarna komma före fast dom älskar sina barn mest av allt!

Sen kan jag tro att dessa stakars killar har upptäckt att det inte alltid är dte lättaste att bo ihop med ett hästfreak.
Hästarna måste ju tas hand om varje dag!!! Meckandet kan faktiskt vänta tills nästa dag, eller nästa vecka... Det är ju orättvist :smirk:

Jag förstår Precis hur Kickis menar i sina inlägg och jag håller iaf med..


Angående trådskaparen, kan inte din man byta så att han jobbar dag eller kväll istället?

Nej tyvärr så finns det inget ledigt dagtid där han jobbar. Och ett dagtid hade inneburit flera tusen mindre i månade. Och vi behöver pengarna...

Omjag uppfattade honom rätt känner han sig tydligen utanför. Och tycker det är svårt att "bara" ta barnet från mig.

I eftermiddag skall jag skicka ut pappa och son på barnvagns promenad! Där med basta! ( såkan jag damsugga och skura golv i fred, försånt skall man göra när man går hemma hela dagarna)
 
Sv: Mitt hjärta brister...

Jamen det är ju bra att ni kan lösa det så och att han umgås med barnet på kvällen! Men som jag förstod på trådskaparen var pappan där inte alls delaktig i några aktiviteter och då är det ju en annan femma.
 
Sv: Mitt hjärta brister...

Om man har ett hästintresse då tex, ska man lägga ner det helt när man får barn för att om man åker till stallet vill man inte vara med sina barn????

Inte lägga ner det helt, men om man jobbar heltid och sedan är i stallet några timmar varje kväll utan att ta med sig barnet, då prioriterar man inte sitt barn (eller sin partner:crazy: ) särskilt högt, anser jag.

Min man är hemma hela dagarna med vår son, och han tar fullt ansvar för nätterna, eftersom jag måste sova för att orka jobba. Han skulle gå på knäna om jag dessutom flydde till stallet så fort jag kom hem från jobbet.
 
Sv: Mitt hjärta brister...

Om man har ett hästintresse då tex, ska man lägga ner det helt när man får barn för att om man åker till stallet vill man inte vara med sina barn????
Man kan väl vilja vara med sina barn, bry sig OCH visa det trots att man har intresse??

Angående trådskaparen, kan inte din man byta så att han jobbar dag eller kväll istället?

Nej, jag tycker absolut inte man ska sluta med sina intressen! Vare sig det gäller hästar eller mecka med bilar. Jag håller HELT med dig om att egen tid är viktigt och att man mycket väl kan ha det OCH älska sina barn.

Men här talades det om en pappa där mamman tycker han prioriterar meckandet före sitt barn (huruvida mammans tolkning är den "riktiga" kan ju inte jag avgöra. Men jag utgår från att det ÄR ett problem i familjen om den ena föräldern anser att den andra inte tar samma ansvar). Och något annat exempel rörde en pappa som prioriterade något eget projekt istället för att fira barnets födelsedag. Det tycker jag låter som om det tippat över åt helt fel håll.

Om man har barn och ett intresse = kanon! Bra för barnet att man inte BARA "går upp i" och "lever genom" barnet.
Om man prioriterar sitt intresse före barnet = tokigt/konstigt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp