Mitt "barnbarn" ska starta...

K

Konie

Men jag började fundera på om det bara är jag som föjer avkommor efter mina ston, och deras avkommor, även om det inte är jag som är uppfödare....

Sv: Mitt "barnbarn" ska starta...

Jag har stenkoll på mitt stos båda avkommor och deras avkommor :D
Även om det inte är jag som har fött upp dom eller nåt, jag tycker bara det är kul.

Jag följer en del stons avkommor trots att jag inte har någon som helst kontakt med själva stoet. Stall Briljants märrar de själv har i aveln har jag full koll på hur deras avkommor gör ifrån sig.

Min egna hästs (Briljant-häst) systrars avkommor följer jag också

Undrar om det är just travfolket som står för detta "fenomen". Vännerna med bl.a. halvblod släpper all kontakt och till stor del även intresset för sina stons avkommor och deras avkommor. I en del fall har jag sett intresset återkomma, men då har det oftast gällt hästar som det gått mycket bra för.

Kanske för att det är så mycket lättare att hålla koll på travarna? Allt de gör ifrån sig på banan finns ju på internet, ända ner i lägsta klasserna.

Det gör det inte hos ridhästarna. Eventuellt om man kan hitta resultatlistor på klubben hästen har tävlat på om den enbart går klubb. De högre klasserna, regionalt m.m. går också att se på internet på Ridsports sida, där kan man kolla efter resultat

Måste (tyvärr) säga att det var likadant när vi höll på med Araber. Svårare att hålla koll på, men tack gode gud för internet (& Buke)

Liknande trådar

Avel Hej. Jag söker efter gul hingst som inte är från verbena Dressage då jag tänkte betäcka 2 ston, och den ena med Zucchero. Vill inte att...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 013
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat...
2
Svar
20
· Visningar
1 883
Senast: Sel
·
Hemmet Som rubriken lyder, måste köpa ny men det finns för mycket att välja på 😅 Finns det några egenskaper som ni inte vill vara utan, eller...
Svar
9
· Visningar
314
Senast: Happimess
·
Katthälsa Jag skaffade en kattunge som visade symptom på kattsnuva kort tid efter hemkomst trots vet besiktad ua hos veterinär samma dag. Fick...
Svar
1
· Visningar
321
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Födda-24