Misstänkt dopingfall på reiningtävling

alazzi

Trådstartare
Får se om nyheten når Sverige men jag ger länken till vad en tysk tidning skriver
http://www.pferdesportzeitung.de/do...eining-drei-richter-forderten-dopingkontrolle

Skakar bara på huvudet. Vart är sporten på väg. Så otroligt tråkigt att detta förekommer. Jag ville inte åka och titta på den där tävlingen eftersom jag ser så mycket skit. Det har blivit för mycket pengar inom sporten.

http://www.pferdesportzeitung.de/dopingverb-medikation/fall-s-breug

Steffen Breug har ju åkt dit tidigare för doping.

Sv: Misstänkt dopingfall på reiningtävling

Står det på tyska får du gärna ge en snabböversättning ;)

Doping är mycket tråkigt! Tyvärr förekommer det inom all hästsport men det är bra att dom åker dit!

Vet inte hur det funkar inom NRHA, men AQHA gör ju stickprovskontroller på sina tävlingar. Hur åkte denna ryttare dit och för vad?

Übersetzung von Deutsch nach Schwedisch
Tyska amatör ryttare-häst med avvikande symptom

Kreuth / Obpf. I den så kallade Uppfödare Derby, ett evenemang som anordnades av det tyska Reining Horse Association National Reining Association (NRHA), det var en amatör klass i ett misstänkt läkemedel fallet. Hästen, en sju-årig Quarter Horse hingst, hittades i Trophy granskningen brons Non-Pro (behandlades i enlighet med amerikanska regler) typiska symtom, som föreslog medicinering.

I granskningen av hingsten snubblade bland annat hängande över hans slang. Föraren, MJ (stadsdelen Osterode i Harz - namnet är inne), så att förmodligen hade inga problem. De tre domarna alla såg med FEI Reining acceptans filer, de olika och begärde en skriftlig inlaga till arrangörerna ett dopingtest, som arrangerades omedelbart. I så fall ingår även tävlingar FEI CRI. Föraren i fråga förutsätts övervakas av en tränare från Österrike.

Ringde till veterinären visade rädd om aktuell status till hingsten, som stod i Dopingbox. En av domarna nämnde det till vår redaktion, som han fick efter händelsen 188 E-post från upprörda Reining fans som uttryckte sitt missnöje i efterhand. Domaren sade, oberoende av den påstått administrerade läkemedel som nya resurser kommer ut på marknaden, som har sitt ursprung i Australien, är den femte kontinenten för närvarande en grogrund för dopningsmedel-producenter.

Enligt presstjänsten av arrangören för närvarande inga testresultat, följ lämplig information.

Det är fantastiskt att vi fortfarande inte har förstått Reining idrotten kommer att narkotikabrott meddelande och en regel straffas därefter. Även om det inte är en FEI / FN-undersökning, var arrangören svarade omedelbart och enades om att begära dopingtest.

Den sista medicinering händelsen är återhållsamma ett bra halvår. I Rheinland-Pfalz Steffen Breug (Reichweiler) drogs tillbaka i december 2010, det tyska mästerskapet titeln FN reining 2009:e Little Whiz Chic Breugem på hästen stod på index ämnet hittades dexametason. Breug dömdes till ett år i en turnering lås förfarande löptid på tre månader.

översatt via Google, blir ju lite taffligt men man kan förstå i alla fall vad som har hänt. Jag kan inte översätta så mycket bättre själv, skulle ta för lång tid.

"slang" är alltså penisen

Svenskan är ingen höjdare ser jag nu när jag läser detta, men jag orkar inte rätta till det

fråga om det är något som behöver förklaras.

Jag har kollat om tyska NRHA skriver något, men det är än så länge tyst där.

Nu måste jag gå en promenad med hunden. Återkommer!

översatt via Google, blir ju lite taffligt men man kan förstå i alla fall vad som har hänt. Jag kan inte översätta så mycket bättre själv, skulle ta för lång tid.

Jag blir oftast mer förvirrad av googles översättningar tyvärr. Tänkte mer om du kunde ge en kort sammanfattning, hur han åkte dit och vad hästen var dopad med.

Jag blev inte mycket klokare tyvärr :) Har han gett hästen lugnande/avslappnande medel eller? Hur kan man rida reining på det isf?

Hingsten hade tydligen penisen hängande på tävlingen så att han snubblade över den. Ryttaren försökte tävla trots detta. Det var domarna som stoppade ritten och begärde dopingkontroll. Veterinären blev chockad över hästens tillstånd. Hästen tros vara dopad med något nytt medel som kommer från Australien. Man kallar Australien för dopingmedlens högborg.

PÅ ett ungefär.

Har bekanta i NY State som regelbundet ger sina reininghästar lugnande inför tävlingarna. De är med i både NRHA och AQHA och tydligen är doping fullt tillåtet i den ena organisationen men inte den andra (vet inte vilken som är vad), där. Vidrigt tycker jag det är.

hmmm... vi har faktiskt ett lugnande medel har som ar for ston - inte rekommenderat for hingstar eller valacker da det kan ge biverkningen att "dra upp snoppen muskeln" (min hjarna ar dod sa i brist pa battre ord) blir forlamad. Kan det vara det amnet han anvande? Kan kolla namnet pa det i morgon, ganska kraftfullt lugnande som oftast anvands nar man skall verka fossingarna pa vilda/riktigt svara marrar.... om det skulle vara intressant for er?

Acepromazine maleate ar den aktiva ingredienten

skriver fran label:

CAUTION: In horses, paralysis of the retractor penis muscle has been associated with the use of phenothlazine-derivate tranquilizers. This risk should be duly considered prior to the administration of acepromazine maleate to male horses (castrated or uncastrated).

Marke och namn: Atravet, Soluble Granules. Maker: Ayerst

Senast ändrad:

Acepromazine maleate ar den aktiva ingredienten

skriver fran label:

CAUTION: In horses, paralysis of the retractor penis muscle has been associated with the use of phenothlazine-derivate tranquilizers. This risk should be duly considered prior to the administration of acepromazine maleate to male horses (castrated or uncastrated).

Marke och namn: Atravet, Soluble Granules. Maker: Ayerst

Plegicil i Sverige.

oho, aldrig anvant pleg sa aldrig reflekterat over den verksamma ingrediensen.. har inte hort om bieffekten med forlamad muskel med pleg heller o0 men tack, da larde jag mig nagot nytt idag

ah roade mgi med fass och ja visst ar det samma aktiva ingrediens... de namner dock inte blodtrycksfall under det har market, samt att det ar oralt givet (pulverform alltsa, upploses ant i dricksvatten elelr laggs pa kraftfodret) :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka