Misstänkt smitningsolycka.....

J

Jempa77

Igår va ingen trevlig dag, hade jobbat natt å mamma ringer mej vid ett tiden på dagen, hade precis vaknat till liv, hon säger att allt är lugnt med våra hästar men att dom varit på rymmen.
Dom har tydligen forcerat tråden vid ingången, mamma tittade ut och då stod dom å käkade hö och sen ca 15 min senare så hör hon hur en bil står och tutar på gården, hon går ut och det är grannen som säger att en av våra hästar är på rymmen och har tydligen dragit med sej grann hästarna??!! (våran andra häst, fjording står glatt å äter hö utanför hagen)

Dom åker iväg och hittar två av hästarna ca 3km hemifrån ( min å grannens D-ponny), shettisen därimot har dom redan fångat in och när mamma snackar med dom som fångat den visar det sej att sonen i huset först hörde en smäll och sen såg två hästar komma rusande i full galopp, dom sprang ner till vägen och såg en liten blå bil stå vid vägkanten med varningsblinkers, men den jäveln drog när den såg dom komma :eek: och dom hittade shettisen stående i diket, chockad med ett öppet sår på benet så det va bara å åka till atg för dom, resultatet blev 16stygn, men ingenting brutet som tur va......

Alltså blir så förbannad, vem kör på en häst å sen bara drar??? Vi gick runt och tittade och kunde inte se något som ponnyn kunde ha skadat sej på och sen smällen!!!!

Sorry om det blev lite rörigt, behövde bara skriva av mej lite.....är bara en tidsfråga innan nån blir allvarligt skadad eller tom dödad (har förresten redan hänt....oxo trolig smitning, samma granne som har shettisen, hade en hund som dom hittade död i diket då den smitit och det hände för bara någon månad sen) efter den vägen där folk kör som idioter!!
 
Sv: Misstänkt smitningsolycka.....

Ja, inte bara det, VARFÖR i hela friden smet hon/han? Hade denne spisen på där hemma eller? Tragiskt...
 
Sv: Misstänkt smitningsolycka.....

Fegt att smita! Hoppas att den som gjorde det var chockad och ger sig tillkänna när h*n lugnat ner sig.
 
Sv: Misstänkt smitningsolycka.....

Fy tusan, vilken jäkla idiot som bara drar iväg! Hoppas det går bra med shettisen :)
 
Sv: Misstänkt smitningsolycka.....

En liknande sak hände mig i somras, några människor körde ner staketet till sommarbetet för att slippa gå 10 meter när de gjorde inbrott på en industrifastighet intill.

Som tur är har jag en strömapparat som larmar vid trådbrott, så jag åkte ut ganska snart och tjuvarna var borta, så även hästarna. De hade dock bara sprungit igenom en tråd in till islänningarna och stod där och var skärrade. Men innan jag hittade dem så var jag ganska hysterisk. Var börjar man leta efter 4 halvblod mitt i natten....???

Iaf, självklart ska ni polisanmäla detta, det gjorde jag. Ingenting hände såklart, men det är ändå polisanmält. Och jag drog om staketet efter att företaget (Skanska) visat noll intresse för att inbrottssäkra fastigheten med lite stenbumlingar vid vägen. Så nu kan de köra ända in till deras plank om de vill och ta vad de vill utan att riskera mitt staket. :devil:
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 486
Senast: Svartkatt
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 582
Senast: Mia_R
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 844
Senast: alazzi
·
Gnägg Hej jag har en häst som så gott som alltid är snäll och trevlig men inte just nu. Idag har min häst vart riktigt sur och när jag stod...
Svar
2
· Visningar
899
Senast: Vovve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp