missnöjd över stallskötsel

vinkelina

Trådstartare
blev minst sakt besviken igår när jag kom till stallet. kl var halv 7 på kvällen, och de flesta hästarna brukar då vara inne, speciellt på helgerna. alla var ute, inte ett problem i sig, speciellt inte för min, då hon gillar att gå ut. men jag fick inte in henne pga att hennes hagkompis som har högre rang oxå ville in. och inte släppte fram mitt sto till grinden. killen var med, men han kunde inte garantera att han sku få fast grinden bakom oss, måste dessutom öppna den helt då hon är rädd för elen.

nå det visar sig att stallägaren har fest denna kväll (bor på stallområdet, fast i stallet) och har "anstält" en tjej att ta hand om stallet. men hon är tydligen inte så hemma, så allt tar längre tid.

hon kom och hjälpte mig att ta in den andra hästen o jag hjälpte o anda sida henne att ta in ett sto med föl (undrar hur de hade tänkt sig riktigt) resten av hästarna gick en o en så de var lättare att ta in själv

hon berättade att hon även hade varit där på morgonen o släppt ut hästarna. ingen hade sagt hur man skall ta ut min (skall ha grimskaftet över mulen) så hon hade tagit ut henne på vanligt sätt, o klart att min heppa hade stuckit iväg. o inte hade hin sitt täcke på heller

men kan man som stallägare faktist lämpa över ansvaret på nån på detta vis. jag betalar ju för service och förväntar mig då att få det. om man då dessutom har ett knepigt sto, vilja nu inte att vem som helst skall hantera henne.

och det skulle inte ha varit så stora problem att fixa allt i stallet på morgonen, så att det bara skulle ha varit att ta in hästarna på kvällen innan festen började.

Sv: missnöjd över stallskötsel

Självklart ska du få det du betalt för.

Ta upp det med stallägaren, har h*n anlitat ngn att sköta hennes jobb så får h*n också ta upp det med vederbörande (att det ej sköts)
Jag vet att manga försöker skjuta över ansvaret på någon annan, typ "men det skulle h*n göra", men den du betalar stallhyra åt är ansvarig för att det sköts enligt avtal.

Mvh Jeanette

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vi som vet om att vi har bortskämda hästar; HUR bortskämd är din häst? Tanken slog mig nu på morgonen när jag skulle ta ut...
Svar
0
· Visningar
599
Senast: Funderarn
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 704
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 097
Senast: Skye
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
1 115
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama