Misslyckad kastrering?!

S

Svanhild

Undrar lite om nån sitter i liknande läge som vi? Vi har en honkatt o en kastrerad hankatt alla grannar har kastrerade katter. Vi har under alla år vi bott här ALDRIG sett en främmande katt här men nu har vi sen två månader tillbax 3 kattungar! Långhåriga... vår hankatt o honkatten är långhåriga. De andra katterna som finns närmst bor ca en halv km härifrån o de är aldrig åt det här hållet o är korthåriga. Vi har hundar o annat de inte vill bekannta sig med o ytterligare andra katter är det 2 km till...

Så nu undrar jag hur kattungarna kan blivit till? Vår honkatt går aldrig från gården, garaget o uthusen o längre bort har vi inte sett henne. Springer bara upp o ner för träd o jagar möss o in för att äta mat o ut igen. Hon har aldrig ro i kroppen tyvärr:( Hon kan lixom inte haft tid att gå flera km för att hitta sig en hankatt.

Vår hankatt kastererades för 3 år sedan hos vet (vi var med) så... vad tror ni? Är han kastererad men har en kula gömd nånstans tro? Eller har vi haft besök här utan att vi märkt? Tycker man skulle se nån katt nån gång om det vore andra katter här...?

Sv: Misslyckad kastrering?!

Jag tror att antingen honan varit på en längre utflykt, löpska kattor kan vara *väldigt* angelägna om att träffa en hane.

Eller så har en HerrKatt varit på besök utan att ni har märkt.

Dom kanske haft en date ute i skogen? I mörkret är ju alla katter grå som bekant:)

En okastrerad katt kan gå långt för att hitta en partner, så vill man inte ha kattungar är det bäst att kastrera. Jag hade en granne med 2 innekatter som aldrig gick ut. De blev förvånade när den ena katten fick kattungar, men balkongdörren brukade vara öppen och även om den var innätad till hälften så kunde en hankatt klättra in.De bodde en trappa upp.

Menar du allvar att din första gissning när din okastrerade utekatt blir dräktig är att din kastrerade hankatt har en kula kvar?
Du får ursäkta men det låter fruktansvärt naivt. Kastrera kattan.

Instämmer helt!
Dessutom kan kulor som är kvar uppe i buken inte producera fungerande spermier.
PL

Ingen behöver bli otrevlig här! Jag har inte kastrerat honkatten av en anledning o den är att OM hon mot förmodan skulle få kattungar (vilket hon fick) är EN kull hjärtligt välkommen sen blir det ett besök hos vet. O varför får man inte undra om man aldrig sen år 2002 sett nån främmande katt här o plötsligt får kattungar...?!

O varför får man inte undra om man aldrig sen år 2002 sett nån främmande katt här o plötsligt får kattungar...?!

Tror du verkligen att alla främmande katter, tama som vilda, kilar förbi din dörr och säger hej innan den hoppar på din hona?

Att släppa ut en okastrerad katthona - var som helst - är liktydligt med kattungar längre fram.

Ingen behöver bli otrevlig här! Jag har inte kastrerat honkatten av en anledning o den är att OM hon mot förmodan skulle få kattungar (vilket hon fick) är EN kull hjärtligt välkommen sen blir det ett besök hos vet. O varför får man inte undra om man aldrig sen år 2002 sett nån främmande katt här o plötsligt får kattungar...?!

Det finns tusentals hemlösa katter i Sverige. Många av dom är skygga och de kan bo i närheten av en utan att man märker det.

Iofs, där har du en poäng men jag är ändå lite förvånad eftersom ingen sett nån annan katt här men sak samma kattungarna finns, är välskapta o VÄLKOMNA:love:

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
570
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej! Jag ger idag RC Veterinary Urinary S/O Moderate Calorie till mina två katter. Min svarta katt har haft urinsten för flera år sen...
Svar
0
· Visningar
755
Senast: Nikan
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 309
Katthälsa Lång historia kommer efter det jag egentligen undrar över, någon med erfarenhet av ”kronisk” /återkommande UVI på katt? För 2 år sedan...
Svar
12
· Visningar
3 350
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama