Wow, för att en outbildad resurs lyckas stoppa ett barn i ett klassrum så fungerar det på alla barn överallt oavsett situation. Du drar enormt långtgående slutsatser av händelsen.det är ju för att vi har varit det som vi beskriver att vi i de situationerna aldrig har sett att nedtryckning i golv har behövts. Inte ens när min klasskamrat hade hivat stolar och bord efter mig så la hans assistent ned honom, han lyckades stoppa situationen ändå trots att det var en 14åring och en outbildad resurs.
Min vikarie i 4:an fick kalla på hjälp när en utåtagerade kille inte vill sluta busa. Killen lyftes helt sonika upp och placerades i min systers klass. Av detta kan jag dra slutsatsen att 50% av lärarna kan hantera ett bråkigt barn. Undrar vem av oss som har rätt eller om man rent utav kan dra slutsatsen att de var olika situationer och att det därmed kräver olika lösningar.
Killen blev förresten helt överumplade och slutade bråka helt. Satt tyst och snällt med 6rna. Tror inte han var hälften så bråkig som barnet ifråga. Trots det gick en lärare bet på det.