Misshandeln på centralen i Malmö

men du skrev tidigare att föra bort honom till ett lugnare område inte var möjligt, nu är det det om man inte trycker ned honom?

Jag fattar inte vad du menar? Självklart är det möjligt MED FLER PERSONER att föra bort honom. Det är ju POLISERNA som tillkommit som för bort honom. Jag tror att fem personer redan påtalat att ju fler man är, desto säkrare är situationen. Och här är det förutom två vakter även ett gäng poliser. ÄNDÅ lyckas ungen sparka vakten i ryggen.

Att EN vakt ska föra bort en så stökig person som denna nioåring är ju som att garantera skador.

Han rymde redan innan denna incidenten. Det var ju upprinnelsen till hela historien. Vad är din poäng? Att han inte har något förtroende för vuxna kan vi väl redan i ingångsskedet konstatera? Att få sitt beteende korrigerat ökar inte direkt barns vilja att foga sig, även om det i normala fall inte leder till rymning.

Du verkar se honom som ett förlorat fall, som att man bara ska minimera skadorna han gör istället för att förebygga. Så ser jag inte det och jag tror att det är av yttersta vikt att auktoriteter bemöter honom korrekt.

men du skrev tidigare att föra bort honom till ett lugnare område inte var möjligt, nu är det det om man inte trycker ned honom?

Vi kan märka ord på varandra i 50 sidor till. Eller inte.

jag tycker aldrig att våld ska bemötas med våld, barn ska hanteras särskilt försiktigt och en nioåring ska aldrig tryckas ned i marken. Aldrig.

Att föra någon till en lugnare miljö när den någon inte lyssnar på uppmaning utan tvärtom försöker sticka därifrån. Hur tänker du att det ska göras om ordningsvakten inte får beröra denna någon?

Du tycker alltså att våld aldrig ska bemötas med våld. Hur tycker du att jag ska göra om jag imorgon på mitt jobb öppnar en celldörr och ut kommer en intagen farande. I handen har han en slipad kniv och han gör utfall mot mig med denna. När jag och mina kollegor ger order om att släppa kniven och backa ut mot oss vägrar han lyssna. Istället försöker han dra i mitt hår för att dunka huvudet i väggen.
Vad ska jag och mina kollegor göra då? Kramas? Sjunga en sång? Dansa Riverdance i korridoren?

Du verkar se honom som ett förlorat fall, som att man bara ska minimera skadorna han gör istället för att förebygga. Så ser jag inte det och jag tror att det är av yttersta vikt att auktoriteter bemöter honom korrekt.

Killen ifråga är förhoppningsvis inte ett förlorat fall. Däremot är han i den här situationen förlorad eftersom han inte lyssnar utan istället väljer att bruka våld mot andra.

Vill du på fullaste allvar dra in den diskussionen HÄR OCH NU?! Hur man bör lägga upp behandlingen för att lyckas hitta en trygghet för skadade barn? Jag ger snart upp, så fort du tappar argumenten börjar du dra in helt hysteriska sidotrådar. Ännu en gång: respektera gärna god diskussionsteknik och netikett.

I den är situationen, där nioåringen gett sig på sin omgivning skulle han omhändertas. Ordningsvakterna kvarhöll honom till polis anlände och förde bort honom. Ordningsvakterna skadade honom inte och de hindrade honom också från att skada sig själv eller annan.

Att ordningsmakten skulle ha någon skyldighet att rehabilitera, linda in och behandla honom för hans trauma känns så långsökt att det är skrattretande. Deras uppgift är att säkra situationen. Det gjorde de. Med bravur. Utan att någon skadades.

Du förväxlar uppenbart olika yrken med varandra. Kurator och ordningsvakt är två helt olika yrken.

På filmen ser man att vakten får hjälp av ytterligare en person att hålla i benen på pojken, då var de uppenbarligen två?
Sen kommer två poliser, de klarar av att leda honom med en hand var.
när vakten går in framför killen får han en spark ja.

Att föra någon till en lugnare miljö när den någon inte lyssnar på uppmaning utan tvärtom försöker sticka därifrån. Hur tänker du att det ska göras om ordningsvakten inte får beröra denna någon?

Du tycker alltså att våld aldrig ska bemötas med våld. Hur tycker du att jag ska göra om jag imorgon på mitt jobb öppnar en celldörr och ut kommer en intagen farande. I handen har han en slipad kniv och han gör utfall mot mig med denna. När jag och mina kollegor ger order om att släppa kniven och backa ut mot oss vägrar han lyssna. Istället försöker han dra i mitt hår för att dunka huvudet i väggen.
Vad ska jag och mina kollegor göra då? Kramas? Sjunga en sång? Dansa Riverdance i korridoren?

Att lämna platsen är väl ett vanligt tillvägagångssätt?

På filmen ser man att vakten får hjälp av ytterligare en person att hålla i benen på pojken, då var de uppenbarligen två?
Sen kommer två poliser, de klarar av att leda honom med en hand var.
när vakten går in framför killen får han en spark ja.

De är ju två vakter. Det har ju redan påpekats. Dock antar jag att den andre vakten måste gå åt sidan för att hålla undan den andre killen.
Då klarade uppenbarligen inte poliserna att med en hand på var axel uppgiften att skademinimera.

Ett tillägg som kanske inte alls har med saken att göra är att det inom spårområden åtminstone i sthlm är standard att hålla t.ex runt handleden på de man konfronterar pga att det är en sån risk ifall det urartar, för dem själva och de runtomkring. Detta kan givetvis trigga igång ett beteende men alternativet är sämre så att säga.

Hade alla människor ov och polis mött haft lite innanför pannbenet hade ju åtgärder som dessa aldrig behövts. Och visst fan kan ett barn bli rätt odrägligt och kräva ganska tuffa åtgärder.

På nåt sätt lyckades ju polisen göra det? Var vakten ensam? det har inte jag läst och jag brukar alltid se vakter jobba minst 2 ihop. På ett så stort ställe som Malmö C har jag svårt att tro att det endast fanns 1 vakt i tjänst?
Nej polisen lyckades inte alls göra det, de var inte ens på plats. Hade de varit på plats hade ingen ens behövt hålla kvar barnet utna kunnat transportera bort det direkt. När de kom hade de en helt annan roll än att kvarhålla barnet på offentlig plats och kunde till stor del utföra det utan mobilkameror så vad som hände där vet vi inte.

Nej det var 2 vakter på plats, säkert fler i tjänst men troligen inte i närheten kanske inte ens på Centralen. Vakt två var upptagen med att hålla koll på det andra barnet och kunde alltså inte assistera.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka