misshandel?

H

hempa

Alltså cirka 3 km ifrn mig bor det en man på ca 50 bast han har ca 25 kossor som går i taggtråd.(inget konstigt med det) men tillsammans med kossorna går två shettissar.dom har ingenting att gå in i och kossorna jagar bort dom när dom ska äta höt som han har slängt ut på backen.Dom rymmer hela tiden och har sprungit fritt sen juli :mad: och dom har sår på ryggen efter taggtråden :cry: .jag har ringt helsovårdsnämnden men han bryr sig inte och när man ringer gubben och säger att hans hästar springer löst skriker han bara att man inte ska lägga sig i.Jag vet inte hur jag ska göra,har nån något bra råd :confused:

Sv: misshandel?

hm, svårt men finns det ingen annan du kan ringa? kommunen? Vetrinären?

Sv: misshandel?

Du får ringa kommunens djurskyddsinspektör o hjälper inte det så kan du ringa länsveterinären.
När jag anmälde en med vanvårdade shettisar en gång för många år sedan så fick jag inget gehör från kommunen o vände mig då till länsveternären o då hände det saker, tyvärr hade det gått så långt att de fick avlivas, men ägaren blev dömd för djurplågeri o fick förbud att ha häst. Tyvärr så brydde han sig inte om förbudet o skaffade snarart en ny. Idag sitter han inom lås o bom (inte för djurplågeri) men han kan iallafall inte skaffa fler hästar.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 843
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Usch måste bara skriva av mig! Om tråden är på fel ställe så flytta den gärna. Var med om en så obehaglig händelse idag! Är för...
Svar
2
· Visningar
1 745
Senast: Fruentimber
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 858
Senast: AnneB
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 913
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka