Ahi
Trådstartare
Skulle idag avliva min gamla häst som var 25 år. Min pappa hade pratat med en person som jobbar på ett slakteri i närheten och talat om att vi inte kunde gräva ner hästen då det är sån tjäle i marken och det var därför vi ringde. Personen på slakteriet sa då att de kunde ta hästen om den var frisk. Då min sambo och bror kommer dit med hästen (jag ville inte vara med ) visar det sig att de inte alls hade tänkt ta hand om hästen utan trodde att vi ville ha köttet med hem ! Problemet var bara det att detta talar han om efter att han avlivat hästen. Ingen av de som hade kört dit hästen visste om rutinerna för slakt dvs. att hästen skall levandebesiktas om den skall användas för matproduktion och jag var som sagt inte med. Jag hade förutsatt att besiktning skulle ske och därför inte informerat min sambo om att han skulle se till att detta skede,klantigt kanske men trodde verkligen inte att jag skulle behöva det. Ringer man ett slakteri kändes det som underförstått att de skulle fixa det. Min sambo hade även dagen innan talat med personen som skulle avliva och uttryckligen frågat om han kunde slippa hålla i och han hade då fått svaret att det skulle han inte behöva. Då han kommer dit får han trots detta frågan om han inte kunde hålla i då slaktaren inte hade någon annan på plats.
Detta var en dag som jag på många sätt mått dåligt inför och detta gjorde det hela tusen ggr värre. Nu känns det som allt är mitt fel, det var ju inte så här jag ville att det skulle bli. Ville nog bara skriva av mig lite här tror jag.
Detta var en dag som jag på många sätt mått dåligt inför och detta gjorde det hela tusen ggr värre. Nu känns det som allt är mitt fel, det var ju inte så här jag ville att det skulle bli. Ville nog bara skriva av mig lite här tror jag.