Missbildningar i tårvägarna

A

Alazan

Någon som har erfarenhet av detta? Vill veta allt! Är det ärftligt? Är det vanligare hos vissa raser? Vet att man kan operera detta, någon som har gjort det?

Sv: Missbildningar i tårvägarna

mitt flb har problem med tårkanalerna på båda ögonen, vilker resulterar i lindrigt rinnande ögon. vet.har inte velat göra ngt åt det, och då han inte verkar nämnvärt besvärad av det har vi hittills låtit det vara...

Aha, där ser man. Den hästen jag har med att göra har rinnande ögon året om, men det verkar bli lite bättre på sommaren. Vissa dagar är bättre och andra sämre. Tyvärr verkar det resultera i att han slänger med huvudet när det börjar rinna. Nu är han inte så gammal än, så inridning är aktuellt först till våren, men det känns som att det kommer att bli till ett problem om han slänger mycket med huvudet i ridningen också, särskilt då det fanns förhoppningar att tävla med honom.
Vet du något man kan göra för att lindra rinningarna, eller är operation enda utvägen? Rinner det olika mycket olika dagar på din häst också?

*puttar*...ingen som vet något om detta? :crazy:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
593
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
2 019
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 962
Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
495
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Valp 2025
  • Guldfasanerna