Fraggel_Tess

Trådstartare
Min katt vill inte gå ut knappt nu när minusgraderna börja komma. Utan ska ligga på sin filt intill elementet. Hon kan ligga där i timmar! Ser dock ganska mysigt
ut.

Missan har blivit mer och mer innekatt sen hon flyttade hit förra sommaren. Särskilt nu när det börjar bli kallt ute. Hon har verkligen anpassat sig bra. Äter gör hon i mängder och parti nu och börjar bli lite rund.

Har fått reda på att hon tidigare endast var ladugårdskatt (Grannens katt från början) och ändå är hon rumsren. Hon har aldrig gjort något inne utan gör sina behov ute!

Någon mer som har en katt som vill vara mer inne nu när det börjar bli lite kyligare och äter betydligt mer?

Sv: Missan

Min Fia är ute mindre, även om det hittills inte är för kallt.
Nackdelen med min tant är att när hon inte går ut mycket så kissar hon istället på golvet här hemma, så för mig betyder den vackra vintern att få torka kiss på golvet flera gånger i veckan.

Usch det lät inte kul. Går hon inte på låda?

Min fd katt blev ju knasig efter kastrering och gjorde sina behov överallt i huset så jag vet hur kul det inte är att torka upp.

Ja, jo plötsligt är man med katt igen ! Hela sommarhalvåret är de bara inne för att äta, nu har man plötsligt lite socialare varelser

Igår hittade jag min svart-vita kisse på liggande på strykbrädan. Sambon hade just strukit och det var lite extra varmt där. Spräckliga katten ligger mest på vinden i det som skall bli kattvind men som just nu bara är isoleringsmaterial - mmmm - som hon skitar ner när hon skakar av sig kutterspånen och allt vad det nu är.

Jo, ibland går hon på lådan ibland inte. Hon är 7 år och har aldrig varit helt rumsren, men sommartid kan det ta flera månader mellan kissgångerna. Ju mer hon är ute, desto mindre kissar hon på golvet, så vintertid är ju inte direkt nån favorittid på så vis.
Men å andra sidan så älskar hon att jag är med ute och kastar snöbollar på henne. Helst rakt i ansiktet. Konstig katt.

Vad roligt att det fortsätter gå framåt. Snart har du kanske en kisse som inte sätter sin fot ute på hela vintern och bara ligge roch gottar sig i sängen hela dagarna.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
35
· Visningar
1 803
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 348
Senast: ameo
·
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
733
Senast: startpompe
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 103
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • chimera/chimär