Miss Bingo Lynn

6

6igaanna

Hej! är det någon som har något att berätta om detta juuuvliga sto? Är lycklig ägare till ett litet stoföl undan henne:love:
Hur många avkommor har bingo? och e: vem?
Har någon bra bilder på henne eller ev avkomma?
Skulle bli glad som ett barnkalas om jag fick lite mer info.
Ha det!!!

Sv: Miss Bingo Lynn

På AQHAs hemsida kan du söka på records reserch, och hitta alla Miss Bingo Lynns avkommor, hennes tävlingsresultat, stamtavla långt tillbaka mm. Det är en riktig guldgruva!
Du kan hitta info om alla registrerade quarterhästar i hela världen, bara du har namn eller reg. nr.
:banana:

Åtminstone en avkomma finns här i Värmland, en painthingst som heter What a Bingo Boy eller Bosse till vardags.
Om du har följt instruktionsserien om westernridning i Lucky Rider så har du sett honom....:D

Då håller inte mitt tips riktigt eftersom hon har paintavkommor också... alltså kan man kolla APHAs hemsida med. :)

Vilken hingst är dinavkomma efter?
Jag har hållt i märren vid betäckning iallafall, räknas det? :D
En väldigt rar och söt liten märr!

Vet en tjej här i Dalarna som köpt en quarter undan henne efter Crimson Catalyst. Han är väääldigt tuff och har mängder av energi sa ägaren.
Vet inte riktigt vad han heter med fux är han och riiiktigt snygg;)

Jag tror hon har en eller två avkommor efter Zanaskip. Har jag helt fel om den ena heter Miss morning cookie?

Man måste väl vara medlem i AQHA för att se det där?

Jag grämer mig varje gång, jag vill ju också söka :cry: :p Jag kan ju inte direkt bli medlem bara för att kunna söka på sidan :rofl:

Hittade följande på allbreedpedigree, med reservation för att det inte stämmer 100%:

Bingos Catalyst f.2000 e.Crimson Catalyst
Bingos Rochagill f.1998 e.Zanaskip
Miss Morning Cookie f.1995 e.Zanaskip
Mr Bingo Barman f.2000 e.Crimson Catalyst

Mr Bingo Barman är född 2002 (stod i samma stall som min häst, och det är en bekant som äger Bingos Catalyst :D)

Jo, det stämmer, man måste vara medlem för att komma in på dom sidorna.

Tack snälla för informationen!
Jag såg nämligen en avkomma till salu undan henne där jag förstod att han var riktigt tuff, men det är inget som jag sett på min lilla tjej ännu som för övrigt är efter Poco Nifty Man , nu är lill tjejen bara 9 mån ännu men har hitils bara varit framåt, social, orädd och helt underbar.
Bingo själv går som fölmärr, dräcktig med Very Invited och hon mår som en prinsessa! Ingen människa kan tro att hon är över 20 Still Going Strong ;)

Bosse som bebis.... :love:

01.jpg

Sicken slump att jag för en gång skull kikade in westernforumet... här är webadressen till hennes nuvarande ägare Jill:
http://www.aktivhast.se/ (klicka på "våra hästar")

Eller i alla fall var hon det förförra sommaren när jag var där på kurs ;) Hon är jättetrevlig så om du ringer henne så får du säkert komma ut och hälsa på Bingo om du håller till i närheten av Säve/GBG. Hon är en jättefin häst förövrigt :)

Hej!
Tack för tippset, nu känner jag Jill väl och min fölis stod kvar hoss Jill tills det var dags för avvänjning och flytt till nytt stall.
Ha det gott! Carina

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 210
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 784
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 503
Senast: Freazer
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 827
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix