Minskar en kilsula genomtrampet något?

K

kotbullen

Undrar om en kilsula med en tunnare sko minskar genomtrampet nåt?

Tacksam för svar:)

Sv: Minskar en kilsula genomtrampet något?

Det är individuellt och beror på hur resten av benet ser ut. Hos vissa ökar genomtrampet istället. Bra att ha lite "längre" skor på en häst med mycket genomtramp (eller ringsko tex) för att stödja senapparaten.

Tack för svaret!

Ja meningen e att stödja senorna pga av senskador, har prövat med ringskor men dem trivdes han inte alls me, e ganska känslig för tryck på strålen. Dock så går det bra med sulor där. Så jag försöker hitta nåt annat som minskar genomtrampet lite. Men e såååå dålig på allt detta me skor å hovar :D
Läser massa böcker å trakasserar folk med massa frågor men blir inte så mkt klokare för det :o

Gör ringskor men "skåla ur" dem lite över strålen med vinkelslipen?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 474
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 253
Senast: skiesabove
·
Katthälsa Hej. Jag undrar hur säkra alla hem-test för Gardia är? Jag har 7 katter, testade en på måfå som inte har symtom. Enligt testet är han...
2
Svar
28
· Visningar
1 361
Katthälsa Hejsan, har två katter på 7 månader som båda kastrerades i tisdags alltså nästan tre dagar sen nu. Hanen är helt normal förutom att han...
2
Svar
20
· Visningar
1 256

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka